Kina, taxíky či aerolinky klesly o téměř 100 %, tržby naopak stoupají donáškám jídla a potravin.
Deník The New York Times zveřejnil rozsáhlou infografiku o tom, jak obavy z koronaviru a karanténních opatření ovlivnily nákupní chování lidí. Statistiky jen potvrzují to, na co upozorňují odborníci i v Česku.
Uzavření obchodů a výzvy k setrvání doma mohou zpomalit šíření nákazy, ale protože lidé tolik neutrácejí, firmy a zaměstnavatelé nemusí mít dost peněz na placení nájmu, energií a výplat zaměstnancům.
Ukazuje se, že Američané začali více utrácet za potraviny, ale už pár dní po úvodní panice z nařízení o zákazu vycházení, když jsme nájezdy na obchody viděli i u nás, se situace podle dat od společnosti Earnest Research stabilizovala. V USA nyní lidé do nákupních košíků vkládají jen o přibližně 15 % zboží více než před krizí.