Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 5. 8. 2020 svátek má Kristián

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Zajímavosti - Česko
0
Antonín Havlík
20. duben 2020, 17:35
Čas čtení: 14:16
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Jak koronavirus ovlivnil holičství, restaurace, bary nebo posilovny? Zeptali jsme se jich

Jak české firmy postihla koronakrize a omezování jejich byznysu? A co si z celého problému odnesou?

Antonín Havlík
20. duben 2020, 17:35
Čas čtení: 14:16
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Koronakrize. V poslední době slovo až příliš skloňované v souvislosti s pandemií koronaviru. Protože zatímco se životy jednotlivců  začínají nemoci pomalu přizpůsobovat, tak čeští podnikatelé budou škody napáchané v souvislosti s nezbytným omezením života v Česku počítat ještě mnoho měsíců.

 

Proto jsme některé firmy oslovili, aby nám pověděly, co se pro ně osobně kvůli koronakrizi změnilo. A nejen to – protože nová situace, kterou poslední dekádu nikdo nepamatuju, úplně proměnila některé zažité zvyky, zeptali jsme se, jakou lekci, poučení, si z této krize vzali. 

 

Do článku se vyjádřily tyto firmy:
  • Žufánek, výrobce alkoholu
  • Etapa, restaurace
  • GoOut, technologická společnost zaštiťující akce a události

  • Thomas Barbershop, holičství
  • Haenke, ekologicky udržitelné květinářství
  • Lidi z baru, provozovatelé Baru, který neexistuje, Whiskey Baru, 4pokojů, a dalších
  • Aerofilms, filmový distributor
  • JOHN REED Fitness, designová posilovna
  • Divadlo J. K. Tyla, divadlo v Plzni

  • Rohlík, potravinový on-line řetězec
  • Warhorse Studios, herní studio

  • Oktagon, MMA organizace

 

 

Krize nás ovlivnila, je potřeba se přizpůsobit. Zjišťovali jsme, jak se kvůli koronaviru ze dne na den změnil byznys českým firmám
Zdroj: Žufánek

Žufánek

Výrobce alkoholu

 

Jak koronakrize ovlivnila vaše podnikání a jaké změny a opatření jste udělali, aby vaše firma mohla dál fungovat?

Zcela upřímně, žádná změna nenastala. Lihovar jede ještě víc než před krizí. Destilujeme každý den včetně sobot a nedělí. Nonstop. Jen holt víceméně na sklad, 65 % našich zákazníků tvoří gastro provozy. A ty jsou teď zavřené. Naše obrovská výhoda je ta, že jsme rodinná firma, neplatíme žádný nájem, jsme ve svém a mimo rodinu máme jen 4 zaměstnance. Dokážeme přežít opravdu dlouho. Jednou to gastro otevřít musí a my v tu chvíli budeme mít plný sklad. 

 

Jaké poučení jste si z této krize odnesli – popřípadě představu o budoucím fungování trhu?

Jedno poučení máme. Od prvního roku co podnikáme, jsme se zaměřili pouze na gastro. Nikdy jsme neprodávali v žádném supermarketu, jednoduše toho zboží není tolik a hlavně jsme nechtěli, aby se zákazníci rozhodovali o koupi jen na základě aktuální slevové akce. Totální zaměření na restaurace a bary teď ukázalo, že se to někdy nemusí vyplatit. Ale ani tak z toho principu neustoupíme a v obchodních řetězcích prodávat nebudeme. Gastro je král a první velký výpadek v historii nás nerozhodí.


Krize nás ovlivnila, je potřeba se přizpůsobit. Zjišťovali jsme, jak se kvůli koronaviru ze dne na den změnil byznys českým firmám
Zdroj: Etapa

Etapa 

Restaurace

 

Jak koronakrize ovlivnila vaše podnikání a jaké změny a opatření jste udělali, aby vaše firma mohla dál fungovat?

Museli jsme víceméně začít od nuly. Spustili jsem e-shop, kde každý den umisťujeme nabídku pečiva, sladkého a jídel na konkrétní dny. Začali jsme prodávat i suroviny, keramiku, grafiku atd. Znamenalo to nastavit úplně jiné procesy uvnitř. Zákazníci si chodí vyzvedávat balíčky k okénku.

 

Jaké poučení jste si z této krize odnesli – popřípadě představu o budoucím fungování trhu?

Je potřeba být pružní, přizpůsobit se podmínkám, které nejsme schopni ovlivnit. Nebát se experimentovat a dělat chyby, rychle se z nich poučit a neustále inovovat. To ale platitlo i před touhle situací.


 

Krize nás ovlivnila, je potřeba se přizpůsobit. Zjišťovali jsme, jak se kvůli koronaviru ze dne na den změnil byznys českým firmám
Zdroj: GoOut

GoOut

Technologická společnost zaštiťující akce a události

 

Jak koronakrize ovlivnila vaše podnikání a jaké změny a opatření jste udělali, aby vaše firma mohla dál fungovat?

GoOut je plně propojen s kulturní scénou, která aktuálně prochází velmi těžkým obdobím. Koronakrize všechny pořadatele kulturních akcí vystavuje velké nejistotě, jelikož nikdo neví, jak dlouho bude tento stav trvat. Stejně tak nikdo nedokáže odhadnout, zda budou lidé ochotni na kulturní akce po tom všem vůbec chodit - nejen z pozice strachu z koncentrace velkého množství lidí na jednom místě, ale i jejich vlastní ekonomické situace.

 

Naše vlastní podnikání se tak ocitá taktéž ve velké nejistotě a čekáme co bude dál. Paradoxně máme v těchto dnech více práce než kdy jindy. Musíme zvládnout nejen komunikaci s pořadateli, ale i všemi našimi zákazníky. Všechno se tak koncentruje do velmi krátkého časového období, které je jinak rozloženo v čase.

 

Za GoOut jsme se vrhli hned do několika projektů reagujících na současní podmínky: rozvíjíme koncept festivalu NIC 2020, kde si lidé mohou kupovat vstupenky na neexistující akce a podpořit tak své oblíbené interprety. Dále aktivně informujeme o kulturních akcích v online prostoru a v neposlední řadě motivujeme zákazníky k nákupu dárkových poukazů, abychom následně pomohli kulturní scéně vstát z popela.

 

Jaké poučení jste si z této krize odnesli – popřípadě představu o budoucím fungování trhu?

Trh v konečném důsledku bude fungovat podobně jako v době před krizí. Kultura jako taková snad nezmizí a vždy zde budou lidé, kteří ji budou rozvíjet. Jsme totiž v oboru, který nezná pouze finanční ukazatele, ale jsou mu vlastní hodnoty jako motivace, nadšení atd. Trh však zcela jistě projde velkými korekcemi. Některé subjekty zaniknout, jiné vzniknou. Dojde k přerozdělení a zcela jistě uvidíme pomalejší náběh zpět než tomu bude v jiných oborech.


Krize nás ovlivnila, je potřeba se přizpůsobit. Zjišťovali jsme, jak se kvůli koronaviru ze dne na den změnil byznys českým firmám
Zdroj: Thomas Barbershop

Thomas Barbershop

Holičství

 

Jak koronakrize ovlivnila vaše podnikání a jaké změny a opatření jste udělali, aby vaše firma mohla dál fungovat?

Díky vládnímu opatření, které naše podnikání vlastně ze dne na den zastavilo, resp. zastavilo příjmy z něj, ovšem náklady zůstaly, tak ovlivnilo hodně. A protože jediný předmět podnikání firmy jsou holičské služby, tak se nedá vymyslet moc změn, které by firma použila a fungovala dál. Ze dne na den jsme přestali prakticky fungovat. Nyní jen čekáme až nám vláda zase dovolí fungovat.


Jediné štěstí je, že firma má rezervu pro případ krize o které se již delší dobu hovoří a tak jsme nemuseli zatím propustit jediného zaměstnance z bezmála dvaceti. Horší je, že s krizí můžete počítat, například propad obratu o 50 % apod. ale s totálním umrtvením provozu na nulu a ještě k tomu na dva a půl měsíce, to prostě nepředpokládáte. Momentálně přeskupujeme finanční prostředky např. do reklamy a propagaci před Vánoci na pravidelné platby, na platy zaměstnanců a čekáme, co se bude dít dál. Na pomoc od státu se příliš nespoléháme a ke slibům se neupínáme. Věříme, že to zvládneme.

 

Jaké poučení jste si z této krize odnesli – popřípadě představu o budoucím fungování trhu?

Trh se jistě změní, až pomine stav nouze, to je v našem oboru jisté. Klíčové bude, jak na tom bude celá společnost, což se odrazí v chování zákazníků. Na jedné straně se dá říct, že vlasy a vousy porostou dál, ale také tato služba je zbytná a bude zase hodně lidí, kteří na tom budou tak, že úpravu zevnějšku pořeší vlastními zdroji a návštěvu kadeřníka či holiče si odpustí. Což bude mít jistě vliv na ceny našich služeb, kdy bude tlak na jejich snižování. S tím bude spojený tlak na kvalitu, už si budou zákazníci vybírat za jaké služby a hlavně kolik zaplatí. Doba blahobytu je tak za námi, a to bude změna sama o sobě.

 

Článek můžeš dočíst jen s aktivním REFRESHER+
VYZKOUŠET BEZPLATNĚ
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Upozorníme tě 2 dny před první platbou
První týden 0 Kč, potom 99.00 Kč měsíčně
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Náhledový obrázek: Thomas Barbershop Tagy: česko, firmy, Koronavirus, podniky
Ohodnoť článek
2
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Dostávej upozornění na aktuální události, jako je tato. Zapnout upozornění
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.