Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
16. dubna 2020 13:52
Čas čtení 1:13
Antonín Havlík

Češi zvolili jako nejlepší rostlinný produkt roku 2019 veganské mleté z Lidlu. Podívej se na celkový žebříček

GASTRO
Uložit Uložené

Rostlinné náhražky jsou v Česku stále populárnější.

Zájem o rostlinné náhražky potravin v Česku znatelně roste. Upozorňuje na to projekt Rostlinně a přichází s výsledky dalšího ročníku ankety Rostlinný produkt roku.

Zatímco v předchozím ročníku žebříček ovládla zmrzlina Magnum Vegan, nejoblíbenějším rostlinným produktem roku 2019 se stalo veganské mleté pod značkou Next Level Hack. Loni ho uvedl do prodeje řetězec Lidl, psali jsme o něm zde. Zájem o něj byl tak enormní, že 

byl téměř okamžitě vyprodaný.

Češi zvolili jako nejlepší rostlinný produkt roku 2019 veganské mleté z Lidlu. Podívej se na celkový žebříček
Zdroj: Lidl
Doporučeno
Český Lidl zařadil do stálé nabídky veganské mleté. Někteří lidé se tomu smějí, jiní nápad chválí Český Lidl zařadil do stálé nabídky veganské mleté. Někteří lidé se tomu smějí, jiní nápad chválí 25. listopadu 2019 20:09

„Tuto rostlinnou alternativu jsme poprvé nabídli koncem minulého roku a nadšené ohlasy našich zákazníků předčily naše očekávání. Kvůli enormnímu zájmu se tak veganské mleté stalo součástí našeho stálého sortimentu,” okomentovala úspěch v anketě vedoucí firemní komunikace Lidlu Zuzana Holá

Na dalších pozicích se objevily další nové rostlinné produkty. Druhé místo obsadila zakysaná smetana Creme VEGA od výrobce Dr. Oetkera, třetí příčku pak Nemléko s lískooříškovou příchutí. 

Češi zvolili jako nejlepší rostlinný produkt roku 2019 veganské mleté z Lidlu. Podívej se na celkový žebříček
Zdroj: Nemléko

Právě rostlinná mléka jsou dalším trendem v nakupování. Češi podle agentury Nielsen v roce 2019 nakoupili rostlinná mléka za 314 milionů korun, což je meziroční nárůst o 17 %.

„Kromě veganského mletého z Lidlu byla loni velká poptávka také po rostlinných burgerech – Incredible Burgeru a Beyond Burgeru. Zájem o tento typ produktů roste s tím, jak ve společnosti narůstá počet flexitariánů, tedy lidí, kteří snižují svou spotřebu živočišných produktů z etických, ekologických i zdravotních důvodů,” vysvětluje manažerka projektu Rostlinně Marianna Slováková.

Už dávno to není jen tofu a salát

Z ankety vyplývá i to, že poptávka po rostlinných náhražkách je v Česku stále vyšší a tomu také odpovídá nabídka na trhu. Podle Slovákové jíst rostlinně už dávno neznamená omezovat se jen na tofu a salát. 

“Nabídka rostlinných produktů v obchodech skutečně rychle roste, všímáme si toho nejen my, ale podle průzkumu více než dvě třetiny Čechů. Rozhodli jsme se proto letos oproti minulému ročníku zvýšit počet nominovaných produktů na patnáct, a dát tak výrobcům najevo, že jejich inovativní kroky oceňujeme,” podotýká. 

Jak píše Rostlinně, zvýšenou poptávku lze odvodit i podle nabídky českých obchodů, kteří mezi nabízený sortiment zařadili velké množství nových rostlinných náhražek masa.

Doporučeno
Srovnání veganské nabídky českých supermarketů. Nejlépe si vede Globus, v Penny není ani základ Srovnání veganské nabídky českých supermarketů. Nejlépe si vede Globus, v Penny není ani základ 22. ledna 2020 10:47
Domů
Sdílet
Diskuse