Fanoušci modelu N a automatických převodovek se pravděpodobně mohou začít radovat.
Při příležitosti zrušeného autosalonu v Ženevě nám Hyundai ukázal zmodernizovanou modelovou řadu i30. Facelift udělal výrobce téměř všude, přičemž se jej dočkal hatchback, fastback i kombi. Poslední dílek skládačky, který však korejská automobilka stále nepředstavila, je vrcholná varianta i30 N.
Hyundai zatím decentně vylepšil model Veloster N. Podstatné je, že jeho modernizace přinesla novou 8stupňovou dvouspojkovou převodovku DCT s mokrými spojkami.
Jde o automat z vlastního vývoje, který v řadách modelů Hyundai a Kia nachází stále větší uplatnění. I přesto, že to nikdo nepotvrdil, je velmi pravděpodobné, že právě DCT by se mohlo po faceliftu i30 N objevit v nabídce.

Zatím jsou to všechno jen spekulace, ovšem připomeňme, že Hyundai prakticky odjakživa otevřeně hovoří o automatické převodovce v ostrém modelu N jako o případné možnosti. Je sice pravdou, že mezi hot-hatch vozy jsou stále manuální převodovky velmi oblíbené, většina zástupců tohoto segmentu má ale na výběr i automat.
6stupňový manuál modelu N neskutečně sedí, navíc si dovolíme říci, že právě i30 N má nejlepší manuál v rámci konkurence. To je velký úspěch, zejména proto, že je N v rámci sportovních hatchbacků prvotinou od značky Hyundai. V rámci fanouškovské základny namodralého hot-hatche je ale stále větší poptávka po automatu.
Čas tedy ukáže, zda a kdy 8stupňové DCT zařadí Hyundai do nabídky, ale vzhledem k uplynulým událostem asi nebudeme muset dlouho čekat a vše vyřeší právě chystaný facelift. V případě modelu Veloster N automobilka tvrdí, že má automat pozitivní vliv na spotřebu a díky jeho nastavení řidič nepřichází ani o zážitek z jízdy.
Automat totiž pro model Veloster N nabízí několik specifický nastavení. Funkce N Grin Shift dokáže zvýšit točivý moment o 7 % díky krátkodobému nárůstu plnicího tlaku na 20 sekund. Zrychlí se tak reakce převodovky, a to automaticky, pokud software zaznamená razantní zrychlení. K tomu patří i funkce N Track Sense Shift, která optimalizuje nastavení převodovky pro vysokou zátěž. Mnoho nastavení si může řidič nastavit přímo v infotainmentu.
