Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
2. května 2021 v 14:30
Čas čtení 10:25
Katarína Danková

Top 10 nejfejkovanějších luxusních značek. Dokážeš rozeznat fake od pravého kousku?

Top 10 nejfejkovanějších luxusních značek. Dokážeš rozeznat fake od pravého kousku?
Zdroj: Unsplash/Erik Mclean/volně k užití
MÓDA
Uložit Uložené

Skandály se nevyhýbají ani resellingovým společnostem. Známá jména luxusních secondhandových firem čelí kritice, že se na jejich webech objevovalo a prodávalo fejkové zboží. Investigativní televize CNBC odhalila nedostatky v prokazování totožnosti TRR.

Pouze Chanel ví, co je pravý Chanel. Troufl by sis ale i ty? Rozeznat fake od real kousku by měli umět kvalifikovaní autentifikátoři po celém světě. Při neustále dokonalejším provedení fejkových věcí si však člověk nemůže být ničím jistý.

Své o tom vědí i resellingové společnosti, které čelí skandálům za prodej falešných oděvů, bot či doplňků svým zákazníkům. Kromě negativních recenzí a vlně kritiky se do boje proti „ověřeným“ fejkům zapojily i samotné značky. Informace, které vyšly na povrch po vyšetřování ve známé resellingové společnosti, by čekal jen málokdo.

V tomto článku si přečteš:
  • Které produkty a značky jsou nejčastěji napodobované. 
  • Kde nakupovat ověřené luxusní kousky.
  • Jakému skandálu čelí resellingové společnosti.
  • Koho žalovala značka Chanel a proč.
  • Co odhalila reportáž televize CNBC ve společnosti The Realreal.
  • Proč ze společnosti odešel hlavní autentifikátor.
  • Kdo a proč autentifikoval módní kousky.
  • Jak zabránit fejku dostat se k nic netušícímu zákazníkovi.
  • Proč si vlastně vědomě kupujeme fejky.
  • Jaký trend se rozběhl mezi mladými na Tiktoku.
  • Zda dokáže aplikace rozeznat fejkovou kabelku od pravé.
  • Jak svépomocí rozeznat fejk od pravého kousku.
Doporučeno
Jak funguje byznys s fejky: Pokud zjistíš, že zákazník ví o značce příliš mnoho, měl bys mu raději prodat pravou obuv Jak funguje byznys s fejky: Pokud zjistíš, že zákazník ví o značce příliš mnoho, měl bys mu raději prodat pravou obuv 17. března 2021 v 9:30

Nejreplikovanější luxusní značky

Podle statistik americké vládní agentury CBP (US Customs and Border Protection) bylo za rok 2018 na amerických hranicích zadrženo skoro 34 tisíc falešných zásilek, nejčastěji z Číny a Hongkongu. Nejvíce padělaným se stalo oblečení a doplňky. Za nimi postupně vedou obuv, hodinky/šperky, kabelky/tašky a peněženky, elektronika, spotřební zboží či léky.

Nejvíce napodobenin vzniká právě z luxusních značek pro jejich světovou prestiž a možnost vydělání celkem slušných peněz hlavně na nevědomém zákazníkovi. Britská finanční společnost H&T Pawnbrokers zveřejnila top 10 nejfejkovanějších značek na trhu. Názvy značek tě nepřekvapí.

1. Yeezy
2. Balenciaga
3. Rolex
4. Raybans
5. Gucci
6. Cartier
7. Vivienne Westwood
8. Chanel
9. Louis Vuitton
10. Fendi

Gucci, Chanel, Louis Vuitton... Kabelky, které na dovolené najdeš snad na každém tržišti, v každém čínském obchodě nebo na pofidérních online webech a obchodních účtech na sociálních sítích. Záplava fejkového zboží, které je stále obtížněji rozeznatelné od toho pravého, se neustále zvětšuje.

Pokud toužíš po luxusu některé světové značky, nakupovat bys měl pouze z jejich oficiálního webu/obchodu, případně od značkou ověřeného a certifikovaného partnera. Třetí možností jsou platformy s luxusními kousky z druhé ruky. Na pravosti produktů si postavily své renomé a lidé po celém světě si těžko sehnatelné kousky nakupují právě tam. Co ale dělat, pokud máš pochybnosti o pravosti drahého kousku koupeného z „luxusního secondhandu“?

Prestižní luxusní online sekáče

Pokud jsi vlastnil luxusní kousek, ale po čase tě omrzel, s největší pravděpodobností jsi ho předal dál. Resellingu se věnují i světové luxusní secondhandové platformy, jak Yoogi's Closet, Fashionphile, Rebag, Bag Borrow or Steal, What Goes Around Comes Around, The Realreal nebo Vestiaire Collective, které dotáhly byznys s několika nechtěnými hodnotnými kousky do dokonalosti. Tedy téměř.

móda, louis vuitton
Zdroj: Unsplash/Aylin Cobanoglu/na voľné použitie

Na takových stránkách je super to, že každý předmět prochází autentifikačním procesem, který společnosti garantují na svých webech. Jejich experti jsou školeni, procházejí několika kurzy, a tak má málokdo pochybnosti o pravosti prodávaných luxusních kousků na takových stránkách. A přece. Hlavně platformy What Goes Around Comes Around, The Realreal a Vestiaire Collective čelí několika obviněním z prodeje fejkového zboží, které jejich experti označili za pravé.

Pouze Chanel ví, co je pravý Chanel

Před třemi lety zažaloval francouzský módní dům Chanel společnost What Goes Around Comes Around za zavádění zákazníků a prodej falešných výrobků. Chanel si totiž přísně chrání svou ochrannou známku a s platformou WGACA nespolupracuje, proto je podle značky Chanel označení #WGACAChanel na příspěvcích secondhandové platformy zavádějící a vytváří se tak falešný dojem ověření produktu samotnou luxusní značkou.

Společnost WGACA se ovšem vůči obvinění brání a tvrdí, že v jejich obchodním modelu není nic matoucího, co by mohlo zákazníka chybně ovlivnit. Náš tým má 25 let školení a znalostí v identifikaci originálních produktů a nabízíme pouze produkty, které jsme úplně prověřili,“ uvedli zakladatelé WGACA Seth Weisser a Gerard Maoine.

chanel
Zdroj: Unsplash/Dom Fou

Další platformou, která se dostala pod palbu kritiky nejen ze strany luxusního domu, ale i veřejnosti, je The Realreal. Secondhandová společnost uvádí, že každý předmět prochází přísnou kontrolou autentifikátorů s dlouholetými zkušenostmi.

Chanel však nesouhlasí s tvrzením společnosti Realreal, že zaměstnává odborníky vyškolené i na autentizaci produktů značky Chanel. Francouzská luxusní značka uvádí, že znalosti týkající se autentifikace jejich pravého zboží příslušejí pouze značce Chanel.

Skutečně neskutečné The Realreal

Před 10 lety se zrodil nápad založit platformu s luxusními kousky z druhé ruky v hlavě Julie Wainwright. Postupem času se společnost rozrůstala a dnes sídlí kanceláře The Realreal v 16 amerických městech, z nichž v 11 se nacházejí také maloobchodní prodejny. Zdánlivá prestiž a důvěryhodnost ale postupně selhávají kvůli obviněním nejen ze strany stovek oklamaných zákazníků, ale i samotných bývalých zaměstnanců.

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Diet Prada ™ (@diet_prada)

Americká televizní stanice CNBC se před třemi lety pustila do vyšetřování ve společnosti The Realreal a zjistila opravdu závažné informace. Všechny luxusní produkty neprošly rukama a kontrolou skutečných expertů, ale copywriterů, kteří měli nedostatek autentifikačních školení a které primárně zaměstnali na psaní textů na web společnosti. 

Pouze ty nejrizikovější produkty šly k ověření autentifikačnímu týmu. Šlo převážně o značky Chanel, Louis Vuitton, Yeezy a kabelky, peněženky a pouzdra od Prady. Naopak boty a oděvy značek Prada a Hermes, klobouky, šátky, opasky nebo boty od značky Gucci šly na kontrolu ke copywriterům. „Je skutečně těžké ověřit něco, na co nejsi kvalifikovaný. Obzvlášť, pokud musíš dodržovat cíl,“ řekla pro CNBC bývalá zaměstnankyně Chanice Parchment.

the realreal, cnbc, fake
Zdroj: Youtube/CNBC Television

Přidává se k ní i Emily Bobb, rovněž bývalá zaměstnankyně: „Měli jsme prezentace, které nám měly pomoci k identifikaci pravosti. Museli jsme každý den splňovat vysoká čísla. (...) Soustředili jsme se pouze na dosažení cíle, abychom splnili měsíční kvóty.“

Podle interního dokumentu společnosti The Realreal, aktualizovaného 1. února 2019, copywritery disciplinárně stíhali, pokud nesplňovali minimálně 50 % denní kvóty. Kvóty závisí také na kategorii, v níž se copywriter nachází. V kategorii ready–to–wear je to 105 položek za 8hodinovou směnu a 131 položek za 10hodinovou změnu. Kolekce contemporary ready–to–wear byla ještě náročnější — 128 položek za 8 hodin práce a 160 položek za 10 hodin práce.

Přidej se do klubu REFRESHER+
Základní
125 Kč
Účtuje se jednou za 4 týdny
31,25 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Méně reklam
150 kreditů každé 4 týdny na nákup benefitů
Roční - 17 %
1 500 Kč 1 250 Kč
Účtuje se jednou za rok
24,04 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Úplně bez reklam
2 000 kreditů ihned na nákup benefitů
Sdílení článků kámošům a kámoškám
Všechny možnosti předplatnéhoMám slevový kód
Dokončením souhlasím s pravidly a podmínkami portálu Refresher.
Přidej se do klubu Refresher+ již od 125 Kč 25 Kč

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Proč ze společnosti odešel hlavní autentifikátor.
  • Kdo a proč ověřoval módní kousky.
  • Jak zabránit fejku dostat se k nic netušícímu zákazníkovi.
  • Proč si vlastně vědomě kupujeme fejky.
  • Jaký trend se rozběhl mezi mladými na Tiktoku.
  • Zda dokáže aplikace rozeznat fejkovou kabelku od pravé.
  • Jak svépomocí rozeznat fejk od pravého kousku.
Dočti článek již od 125 Kč 25 Kč
Máš již předplatné?
Přihlásit se
Dočíst článek
Poslat sms
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 97649 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
Odemknutí přes SMS
Tenhle článek
Poslat sms Jak to funguje?
Všechny články za měsíc
🤩 Pouze 36 Kč navíc
POSLAT SMS Jak to funguje?
Po odemčení získáš
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Např.: 100 % zľava na lístok na linke Bratislava – Viedeň/Schwechat , 30 % zľava na ročné predplatné Rejoy nebo 20 % sleva na nákup v The Streets
Zobrazit všechny (9)
Domů
Sdílet
Diskuse