Like House můžeš na obrazovkách sledovat už zhruba měsíc. Co na něj říká odborník?
Reality show Like House, kterou TV Prima uvedla na obrazovky zhruba před měsícem, od diváků na Česko-slovenské filmové databázi dostala pouhá 4 %. Někdo tento pořad plný tiktokerů zbožňuje, jiní ho považují za cringe a někteří o Like Housu nemohou ani slyšet.
Oslovili jsme specialistu na sociální sítě a influencery Jakuba Maříka, který nám prozradil, jak reality show vnímá on, zda takový pořad může ovlivnit názor starších generací na sociální sítě a podle čeho produkce pořadu vybírala soutěžící.
Jak hodnotíš dosavadní průběh reality show Like House?
Popravdě, čekal jsem to horší. Nakonec mi úroveň produkce nepřijde úplně tragická. To, že dějové linky budou spíše banální, stejně jako témata, která budou účinkující řešit, mě zas tak nepřekvapuje. Spíš obdivuju produkci, že se jim zatím relativně daří uplést z ***** bič.
Zatím podléhá tvrdé kritice, kvůli své bezobsažnosti a absenci přidané hodnoty. Vidíš to stejně, nebo jde o křivdu?
Obecně velká část veškerého obsahu, který vzniká, nemá velkou přidanou hodnotu. Platí to ale jak pro sociální sítě, tak pro klasická média nevyjímaje televizi. Reality show podobného typu z produkce českých televizí z minulých let neměly v konečném důsledku o mnoho vyšší kvalitu. Stejně tak u pořadů jako je Soudkyně Barbara nebo různých seriálů z doktorského i jiného prostředí se o žádné přidané hodnotě také nedá mluvit.
TV Prima hlásá, že Like House je vhodný pro děti i rodiče. Co si dle tebe z takové show vezmou rodiče?
Odnesou si z toho zkreslené představy o tom, jak vypadá mentální svět influencerů a obecně mladých lidí, kteří žijí online.