2. dávka skvělých animovaných dílů nám místy vyrážela dech.
V roce 2019 jsme se rozplývali nad 18 krátkými animovanými filmy od různých tvůrců a režisérů seriálu Love, Death & Robots. Ten natočili jako antologický, což znamená, že jednotlivé epizody na sebe nenavazují a každá z nich tvoří samostatný příběh.
Vzhledem k počtu originálních a unikátních příběhů, které vyprávěly, jsme byli překvapeni, kolik z nich se nám líbilo. Většině jsme dali palec nahoru, přičemž některé nás doslova ohromili. Byli jsme tedy zvědaví, jak na tom bude druhá série, která vznikala během pandemie. To přímo ovlivnilo možnosti animátorů a studií, ale minimálně z hlediska kvality animace jsme se obávali zbytečně.
Druhá série je totiž, pokud jde o animaci, opět špičkovým seriálem. Hned několik epizod pracuje s tzv. fotorealistickou animací. Ta funguje tak, že pokud bychom nevěděli, že jde o animaci, v některých scénách bychom opravdu nedokázali odhadnout, zda nejde o skutečně natočené scény. Ve většině případů je jasné, že jde o animaci, ale i ta vypadá absolutně špičkově.
Seriál působí svěžím dojmem i díky tomu, že se střídají typy animace. Fotorealistickou animaci vystřídá stop-motion animace, tu zase vystřídá japonský styl animace a designu postav, následně se díváme na klasickou animaci jako z tradičních animáků.
Na rozdíl od první série a jejích 18 epizod je nyní epizod jen 8. Dohromady mají něco kolem dvou hodin a kvalitou kolísají od průměrných k úžasným. Každou jednu zhodnotíme zvlášť jednoduchým systémem. Palec dolů znázorní průměrnou či ničím výjimečnou epizodu a palec nahoru zase úžasnou či unikátní epizodu. Věz, že i ty slabší stojí za pozornost, akorát tě neohromí.
První díl se jmenuje Automated Customer Service a zachycuje město plné důchodců, kteří spoléhají na automatizované počítačové a elektronické systémy. Jednoho dne však „přeskočí“ vysavači, který začne ohrožovat paní v důchodu. Následuje tak odlehčená situace à la Skynet z Terminátora, kdy se babička pokouší přežít apokalypsu robotů.

Nápad to není originální a ztvárnění ujde. Nejde o nic speciálního a rychle na tuto epizodu zapomeneš, což je přesný opak toho, co diváci v Love, Death & Robots vyhledávají. V každém případě jde o průměrný animovaný kraťas, takže tě neurazí. Akorát bychom v rámci první epizody po 2 letech očekávali něco údernějšího. Palec dolů.
Druhá epizoda s názvem Ice se zaměřuje na dvojici bratrů žijících na jakési těžební zamrzlé planetě. Starší bratr Sledge nemá oproti svým vrstevníkům nijak vylepšené tělo a cítí se proto odstrčený. Jedné noci se rozhodne vydat na nebezpečný výlet, který ověří nejen jeho odvahu.

Příběhově opět nejde o nic výjimečného, ale animace to vynahrazuje, kdy se hned v několika scénách dočkáš úžasných momentů, které ti nebudeme spoilovat. Animace a některé záběry jsou opravdu nádherné, ale Love, Death & Robots nemá být jen o pozoruhodné animaci. Palec dolů.
Třetí část s názvem Pop Squad se již naplno rozběhla. Zaměřuje se na policejního detektiva v budoucnosti, kdy je plození dětí zakázáno. Lidé jsou nesmrtelní, ale děti mít nemohou. Jde o první skvělou epizodu s hlubším přesahem a animací, která povoluje postavám ukázat divákovi emoce. Navíc atmosférou a dějovým zasazením připomíná Blade Runnera.

Za velmi krátkou dobu epizoda stihla pracovat se super postavami, zprostředkovat nějaké hlubší emoce a myšlenky a podařilo se vytvořit i zajímavý konec. V našich očích jde o nejlepší epizodu. Policistovi půjčil hlas Nolan North, takže hráči Uncharted poznají Nathana Draka. Obrovský palec nahoru.
Na perfektní kraťas navazuje ve čtvrté epizodě akční záležitost Snow in the Desert o člověku, jehož buňky se regenerují. V praxi to znamená, že pokud mu uříznou ruku, do několika dní mu doroste. Samozřejmě, jde po něm nejedna vládní organizace, ale najde si i spojence.
Opět tě zasáhne vynikající animace, voice acting (hlasy herců) a pár cool nápadů s jemným zvratem na konci. Nešetří se brutalitou a dočkáš se i krátké sexuální scény, ačkoli nic extra neukazuje. Rozhodně jde o zajímavou epizodu, u které se nebudeš nudit ani sekundu. Palec nahoru.

Trojici „akčních“ epizod uzavírá The Tall Grass. V ní chlapík vyskočí z vlaku poté, co nečekaně zastavil uprostřed louky. Zlákají ho světla na poli ve vysoké trávě, v níž se však skrývá nebezpečí. The Tall Grass má super animaci a pár napínavých scén. Z celkového hlediska jde o fajn kraťas, ničím však neohromí a rychle na něj zapomeneš. Palec dolů.

Následuje epizoda All Through House, která byla vcelku příjemným překvapením. Stop-motion animace ve vánoční atmosféře dostane hned dva slušné zvraty se Santa Clausem a více ti prozradit nemůžeme, tedy pokud nemáš rád spoilery. Palec nahoru.

Sedmá epizoda s názvem Life Hutch byla milým překvapením. Hlavní postavu totiž ztvárnil Michael B. Jordan (Creed, Black Panther). V některých scénách jsme měli dojem, že jde o skutečné scény natočené kamerou. Animace je totiž na extrémně vysoké úrovni. Jordan si v kraťasu zahrál vesmírného bojovníka, který se zraní při ztroskotání na vesmírném tělese.
Podaří se mu dostat do úkrytu, objeví tam však něco, co se mu snaží vzít život. Jde o jednu z těch cool epizod, která si nehraje na nic hlubokého a chce vyprávět krátký, akční a přímočarý příběh, který tě zaručeně zabaví. Palec nahoru.

Na závěr jsme dostali kraťas s názvem The Drowned Giant. Osobně ho vnímáme jako zklamání. Nevíme, jestli se snažil říct něco hlubokého, filozofického a promyšleného, ale nám přišel jako ztráta času.
Děj se zaměřuje na vědce, který se zamýšlí nad mrtvolou gigantického člověka vyplaveného z moře. Zakončit druhou sérii Love, Death & Robots takovou epizodou bylo podle nás chybou. V principu si myslíme, že ani nemusela vzniknout. Palec dolů.

Hodnotit druhou sérii antologického seriálu, která má oproti té první méně než polovinu epizod, je náročné. Hodnocení nemůžeme odvíjet od první série, které jsme udělili osm a půl bodu z deseti. Druhá série má jednoznačně horší epizody.
Zklamáním je slabší záměr na epizody zabývající se něčím hlubším, poetičtějším a méně doslovným (např Zima Blue v první sérii). Ve druhé sérii se nachází pouze jeden takový příběh. Jde o poslední část s názvem The Drowned Giant. Ta nás však vůbec nezaujala a nebavila nás.
Méně je také akce a není tak ohromující jako v první sérii (žádný kraťas na úrovni The Secret War z první série nečekej). Vzhledem k pandemii a problémům, které způsobila i tvůrcům vizuálních efektů a animací, jsme nečekali, že kvalita animace dorovná první sérii. V některých případech ji však ještě překonala, za což si tvůrci rozhodně zaslouží velkou pochvalu.
Z hlediska děje, zajímavých, hlubokých příběhů a akce se však jedná o mírný pokles kvality. Epizod je méně a zdaleka nejsou tak úderné a originální (a chybí i humor a více povedených sci-fi nápadů). Udělujeme tedy šest a půl bodu z deseti. Celkově jde o nadprůměrné a kladné hodnocení, avšak ve srovnání s první sérií jsme nepochybně zklamáni.
Od Love, Death & Robots jednoduše očekáváme něco, co nás zarazí, udiví a zvedne ze židlí. Pár takových momentů tu bylo, ale bylo jich příliš málo. Budeme doufat, že třetí série, která bude mít na Netflixu premiéru v příštím roce, bude v tomto aspektu povedenější.