Vylepšený exteriér, modernější interiér a na danou třídu vskutku nečekaně široká plejáda motorů. To je T-Roc po faceliftu.
Volkswagen označuje T-Roc za mimořádně úspěšný projekt, protože od představení první generace v roce 2017 se do dnešního dne prodalo více než milion exemplářů. To je skutečně slušný úspěch, zvláště pokud je ve věci zcela nový model, který přišel na trh teprve před pár lety, a to bez jakékoliv historie. Léta však letí a automobilka nám ve smyslu klasického mezigeneračního cyklu právě ukázala důkladně novou podobu.
Ta vsadila na moderněji pojatý zevnějšek, který se nese v aktuálním estetickém směřování automobilky. Optické změny jsou sice naoko jen decentní, ve výsledku se však T-Roc pyšní zcela novými nárazníky, upravenou maskou chladiče a novou, již standardně LED světelnou technikou na obou koncích. Za příplatek se však do nabídky dostává špičková Matrix-LED technologie IQ.Light, se kterou zákazník automaticky dostane také spojující svítící lištu v masce a novou grafiku zadních světel s dynamickými směrovkami.
Novinkou je tzv. Black Style paket, který vystřídá chromové exteriérové prvky za černé a zadní C-sloupek zabalí do imitace uhlíkových vláken. Na výběr je přitom hned z několika designových balíčků, které značně mění zejména tvar nárazníků. Do nabídky se dostaly nové odstíny karoserie, k dispozici jsou 17 až 19" disky, no a facelift neobchází jen klasické provedení, ale i sportovní variantu T-Roc R a unikátní karosářské provedení kabrioletu.
Největší změny se však odehrály v interiéru, který nejednou schytal kritiku za levné materiály a zastaralý infotainment. Inkriminovaná vrchní část palubní desky proto dostala měkčené materiály a jejím centrem je nově zcela nový displej multimediálního prostředí. Ten má v závislosti na výbavě buď 6,5, 8, nebo až 9,2" , jeho vnitřek přitom okupuje již nejnovější generace modulárního infotainmentu MIB3. Před řidičem jsou obnovené a od nynějška již standardně dodávané více než 10" digitální budíky, ruce mu navíc podává nový volant s dotykovými plochami.
Změnami nakonec prošla i středová část palubky, kde je modernější interpretace panelu klimatizace – zastaralé otočné ovladače nahradilo moderní dotykové řešení, jaké známe z modernizovaných modelů Arteon či Tiguan. Kromě toho automobilka hlásí, že i z panelů dveří zmizely některé tvrdé plasty a nahradily je tkaninové dekory či volitelná umělá kůže.
Samozřejmě zapomenout nelze ani na bohatou výbavu asistenčních systémů, kterými se T-Roc odjakživa pyšní. Nově se tato plejáda rozrůstá i o IQ.Drive Travel Assist, tedy automatizovanou jízdu, která pomáhá řidiči řídit vůz v pruhu a dodržovat odstup.
I po modernizaci je nabídka pohonných jednotek velmi rozmanitá a na danou velikostní třídu stále vskutku překvapivá. T-Roc totiž počítá jen s jedním tříválcem, naopak na opačné straně portfolia se nacházejí stále i 2litrové agregáty, a to dokonce hned ve čtyřech výkonnostních stupních:
- 1.0 TSI – 81 kW/110 koní
- 1.5 TSI – 110 kW/150 koní
- 2.0 TSI – 140 kW/190 koní nebo až 221 kW/300 koní (T-Roc R)
- 2.0 TDI – 85 kW/115 koní nebo 110 kW/150 koní
V nabídce je 6 stupňová převodovka nebo dvouspojkové 7 stupňové DSG, které je pro nejvýkonnější alternativy standardem. Jinak to není dokonce ani v případě volitelného pohonu všech čtyř kol – T-Roc má primárně přední pohon, 150koňové TDI však má po ruce příplatkový pohon 4Motion, který mají dokonce obě 2.0 TSI provedení standardně.