Golf Grand Touring Injection jsme vyzkoušeli ve speciální verzi Clubsport.
I přes velké kvality Golf nepatří k vizuálně nejpřitažlivějším modelům. Dokonce ani provedení GTI, tedy Grand Touring Injection, se přehnaně nechlubí tím, co schovává pod povrchem. Volkswagenu se přesto tímto modelem daří, a to mimořádně úspěšně, již přes 45 let definovat pojem hot hatch. Nové provedení Clubsport z něj navíc činí klenot svého segmentu. Přesvědčil nás o tom redakční test aktuální, v pořadí již 8. generace, která relativně nudného zástupce nižší střední třídy přetváří na mimořádně atraktivní počin stvořený na naše cesty. Proč?
Působivá konfigurace exteriéru
Jakoby to bylo jen včera, co osmičkový Golf spatřil světlo světa a diskusní fóra přeplnily zprávy, jak Volkswagenu nevyšel design. Už při samotném testu běžné verze jsme uznali, že nový Golf místy působí nemastně-neslaně, v momentě, kdy se nám do rukou dostalo GTI Clubsport, se karta otočila. V dané konfiguraci jej totiž považujeme za jeden z esteticky nejatraktivnějších modelů ve své třídě, a to i v případě, že bereme v úvahu prémiové počiny.
Počínaje fantasticky fungujícími IQ.Light Matrix-LED světly, které jsou propojeny nejen ikonickou červenou linkou, ale i světelným pásem, pokračujíc nárazníkem s masivním otvorem pro přívod vzduchu a konče pneumatikami na krásných 19” dvoubarevných discích.
Jednou z předností nové generace Golfu jsou právě špičková světla, která nejen vypadají skvěle, ale svou funkcionalitou drží krok i s těmi nejlepšími prémiovkami. Je pravdou, že exemplář s cenovkou přes milion korun už atakuje cenové vody prémiových modelů, jenže v tomto případě si Volkswagen umí svoji cenu obhájit.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Co nám nejvíce vadilo na interiéru.
- Kolik koní má nejvýkonnější Golf GTI současnosti.
- Za co si zaslouží převodovka DSG obrovskou pochvalu.
- Jak dlouho trvá akcelerace z 0 na 100 km/h.
- Proč si myslíme, že Clubsport byl vyvinut speciálně pro naše silnice.