Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
27. října 2021 v 15:30
Čas čtení 2:19
Martin Mičuda

Zcela nový Range Rover je tady. Má až 5 displejů, čistý design a osmiválec s výkonem 530 koní od BMW

Zcela nový Range Rover je tady. Má až 5 displejů, čistý design a osmiválec s výkonem 530 koní od BMW
Zdroj: Land Rover
TECH
Uložit Uložené

Vlajková loď značky Land Rover přichází s plejádou vylepšení.

Právě na závěr října byl naplánovaný slavnostní debut největší novinky značky Land Rover letošního roku. Není jí nic jiného než zcela nová, v pořadí již 5. generace pýchy britské značky, tedy nejluxusnější Range Rover. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o facelift, opak je ovšem pravdou.

Nejnovější pokračování ikonického SUV je od podlahy nové, ale estetické ztvárnění je opravdu spíše evolucí předchůdce. Charakteristická silueta a tvar karoserie se nemění, jsme však svědky ještě uhlazenějších, doslova čistých tvarů, které podléhají aerodynamice – součinitel aerodynamického odporu vzduchu má hodnotu pouhých 0,30. Mohou za to nejen více zaoblené hrany, ale také zapuštěné kliky.

Doporučeno
Manhart přetvořil Mercedes-AMG GLC 63 S na bestii o 707 koních s černo-zlatým kabátem Manhart přetvořil Mercedes-AMG GLC 63 S na bestii o 707 koních s černo-zlatým kabátem 24. října 2021 v 15:30

Přední full-LED světlomety dostaly hranatější tvarování, zatímco samotný nárazník působí elegantnějším a jednodušším dojmem. Z boku zaujme tradiční okrasný prvek za předním kolem v modernější interpretaci, nadále přitom platí, že jednotlivé sloupky střechy jsou černé.

K dispozici bude samozřejmě hned několik vícebarevných konfigurací střechy. Největší změny se odehrály vzadu, kde si místo našla velmi úzká vertikální světla v poněkud nenápadné podobě. Víko kufru je nadále dvoudílné.

Land Rover, Range Rover
Zdroj: Land Rover

Zásadnější obměnou prošel luxusní interiér, který v přední části vsadil na vystupující, až 13,1" dotykový displej infotainmentu Pivi Pro. Jde o největší středový displej, jaký dosud automobilka použila. Zajímavostí je, že někdejší zvláštní displej primárně určený k ovládání ventilace pod ním už zmizel a nahradilo jej fyzické řešení s malými interaktivními plochami. Před řidičem se nakonec nacházejí digitální budíky, které mají až 13,7".

Doporučeno
Nový Lexus LX láká na obrovskou masku, luxusní interiér a terénní schopnosti Nový Lexus LX láká na obrovskou masku, luxusní interiér a terénní schopnosti 16. října 2021 v 11:30

Aby toho nebylo málo, další dva 11,4" monitory lze osadit dozadu pro zadní pasažéry. Tím to však ještě nekončí, neboť v rámci konfigurace Executive Class, která počítá se dvěma zadními zvláštními křesly, se uprostřed nachází další 8" dotykový displej. Stejně jako dosud ani nový Range Rover není výjimkou a nabízí dvě velikosti karoserie – 5 052 nebo až 5 252 milimetrů. O 20 centimetrů prodloužená varianta má tedy opět zaručit maximální luxus, pohodlí a komfort pro cestující vzadu.

Land Rover, Range Rover
Zdroj: Land Rover

Hned v úvodu nám automobilka servíruje opravdu nevídaně bohatou paletu pohonných jednotek, čímž chce obsáhnout širokou cílovou skupinu. Kromě vrcholné V8 je každý motor více či méně elektrifikovaný, chválabohu, menší než šestiválcový agregát nečekej. Všechny verze jsou standardně osazeny pohonem obou náprav a 8 stupňovou automatickou převodovkou od ZF, kterou doplňuje i dvoustupňová redukce. Ve smyslu nového označení jde tedy o konkrétní vyhotovení:

  • D250 – 3 litrový naftový šestiválec, mild hybrid, 183 kW/250 koní
  • D300 – 3 litrový naftový šestiválec, mild hybrid, 221 kW/300 koní
  • D350 – 3 litrový naftový šestiválec, mild hybrid, 257 kW/350 koní
  • P360 – 3 litrový benzínový šestiválec, mild hybrid, 265 kW/360 koní
  • P400 – 3 litrový benzínový šestiválec, mild hybrid, 294 kW/400 koní
  • P440e – 3 litrový benzínový šestiválec, plug-in hybrid, 324 kW/440 koní
  • P510e – 3 litrový benzínový šestiválec, plug-in hybrid, 375 kW/510 koní
  • P530 – 4,4 litrový benzínový osmiválec, 390 kW/530 koní

Všechny jednotky, až na poslední jmenovanou, vznikly ve vlastní režii, vrcholná varianta P530 se však pyšní dvakrát přeplňovaným osmiválcem z dílny BMW. Nahrazuje dosavadní kompresorem přeplňovaný pětilitr, který už byl na přísné emisní limity příliš krátký.

Plug-in hybridní varianty získaly elektromotor o výkonu 105 kW/143 koní, jehož zdrojem energie je akumulátor s využitelnou kapacitou necelých 32 kWh. Za ideálních podmínek má hybridní technologie zaručit čistě elektrický dojezd až na úrovni 100 kilometrů. V roce 2024 přijde dokonce i výsostně elektrická varianta.

Doporučeno
Nový Jeep Grand Cherokee je realitou. Má na výběr tři motory, nejsilnější je paradoxně ten nejmenší Nový Jeep Grand Cherokee je realitou. Má na výběr tři motory, nejsilnější je paradoxně ten nejmenší 30. září 2021 v 14:19

Přítomnost zcela nové architektury MLA-Flex zaručila nejen efektivní uložení akumulátorů v podlaze, ale také zástavbu modernějších komponentů. Velkou novinkou je skutečnost, že Range Rover premiérově získává již v základu dodávaný systém natáčení zadních kol, jejich vychýlení je přitom v úhlu až 7,3°. Věcí volitelné výbavy samozřejmě musí být i vícekomorový vzduchový podvozek.

Land Rover, Range RoverLand Rover, Range RoverLand Rover, Range RoverLand Rover, Range Rover
Zobrazit galerii
(23)
Domů
Sdílet
Diskuse