Společnost na začátku července oznámila 221,1 milionu předplatitelů na všech svých platformách.
Aktualizováno 12. srpna – Společnost Disney měla v červenci na všech svých platformách 221,1 milionu uživatelů po celém světě. Samotnou novinku, streamovací platformu Disney+, si předplatilo celkem 14,4 milionu lidí. Původní odhady přitom hovořily o deseti milionech. Netflix, který je stále největší streamovací službou na světě co do příjmů, zapojení uživatelů a počtu předplatitelů, si ale nedávno přestal předplácet rekordní počet lidí.
Disney roste, Netflix ztrácí
Kromě Disney+, které bylo spuštěno teprve nedávno, provozuje Disney ještě platformu Hulu pro dospělé a sportovní ESPN+. Kromě toho chce brzy nabídnout také streaming s reklamou za menší poplatek a luxusnější služby bez reklamy. Podle vedení společnosti to nové zákazníky neodradí. „Měli jsme skvělé čtvrtletí. Naše kreativní a obchodní týmy velmi pomohly přímo v našich zábavních parcích. Velmi sledované byly sportovní přenosy a růst významně ovlivnil také počet předplatitelů našich streamovacích služeb,“ okomentoval čísla výkonný ředitel Disney Bob Chapek.
Opačný jev nastal u platformy Netflix, která se dlouhodobě potýká s odlivem předplatitelů. V období mezi dubnem a červencem letošního roku jich ztratila skoro milion, což je největší ztráta v historii služby. Kdyby nebylo enormního úspěchu seriálu Stranger Things, jak uvedl výkonný ředitel firmy Reed Hastings, dost pravděpodobně by byl pád ještě strmější.
Na vině je mimo jiné zdražování předplatného a velká konkurence, kterou má Netflix nejen v Disney, ale také v Apple TV, HBO Max nebo Amazonu Prime.