Podle výzkumu funguje automatické nouzové brzdění v noci hůř.
Moderní auta nám postupně usnadňují život. Hlídají, abychom nevyjeli z jízdního pruhu nebo nás varují před překážkou přímo před námi. Některá moderní vozidla dokonce před překážkami automaticky zabrzdí, aby předešla nehodě. Podle nezávislého výzkumu Insurance Institute for Highway Safety (IIHF) se ale reakční doba asistenta brzdění podstatně mění podle okolních podmínek.
Většina střetů auta s chodcem (až 75 procent) se podle IIHF děje v noci. Může tomu napomáhat i fakt, že kvalita automatického nouzového brzdění klesá vlivem okolních podmínek. Za snížené viditelnosti nebo v šeru reaguje tento systém pomaleji nebo zcela selhává.
„Osm z dvanácti vozidel, která získala v noci jen základní počet bodů, si během testování brzdění ve dne vedlo lépe,“ řekl viceprezident IIHS David Ayor ve videu. Většina systémů pro zastavení před chodcem podle něj moc dobře nefunguje. Oproti vozidlům, která testem neprošla, se prý v testu dařilo některým vozům od Fordu, Toyoty nebo Nissanu.
Nissan Pathfinder, Toyota Camry a Highlander a Ford Mustang Mach-E patřily mezi nejlépe hodnocená auta. Oproti tomu mezi nejhorší auta v tomto ohledu patřily například Honda Pilot, Toyota Tacoma či Chevrolet Malibu.
Společnost IIHF se zabývá nezávislými testy aut pro pojišťovny i jejich zákazníky.