Budou plastické operace novým standardem v modelingu? Topmodelce Michaele Kocianové se podařilo prorazit ve světě módy, který se za poslední roky, zejména pod vlivem sociálních sítí, zásadně mění.
Michaela Kocianová patří k nejúspěšnějším slovenským modelkám. Pózovala pro Vogue, prošla se po přehlídkových molech luxusních značek jako Dior a byla také součástí legendární značky Victoria's Secret. V rozhovoru pro Refresher ale přiznává, že se svět modelingu od dob, kdy do něj vstoupila, zásadně změnil.
Ovlivnil ho příchod sociálních sítí, pandemie, ale také šetření v době vysoké inflace. „Z Ameriky k nám přišel trend, že pokud nafotíte nějaký kus oblečení, klienti přesně vidí, kolik kusů jste jim prodali. A podle toho se rozhodují, jestli vám dají práci znovu,“ říká Michaela Kocianová.
Jak se změnil modeling od doby, kdy jste se stala modelkou?
V dnešní době je modelek strašně mnoho a zejména modeling už není jen o nich. Kampaně fotí a na přehlídkách předvádějí i zpěváci, herci, influencerky. Navíc i dostat se na vysoký level modelingu je mnohem náročnější. Když pocházíte z bohaté rodiny jako Gigi Hadid nebo Kendall Jenner, máte něco navíc a lepší start v modelingu než v momentě, kdy přijdete pouze jako obyčejná dívka ze Slovenska. Samozřejmě je důležité mít za sebou i silný management.
Změny se dějí nejen u modelek, ale také ve vedení módních domů. Před pár dny byl Pharell jmenován novým designérem pro mužskou kolekci v Louis Vuitton. V podstatě kopie Kanyeho Westa v módním domě Balenciaga. Všechno se mění a možná se to za chvíli vrátí do starých časů.
Jak velkou roli sehrál příchod sociálních sítí?
Obrovskou. V dnešní době děláte některé zakázky pouze na sociální sítě. Jako modelka musíte mít účet na Instagramu, protože každý, kdo si vás zabookuje, si vás okamžitě vyhledává právě tam a někdy je to docela kontraproduktivní. Pokud máte spoustu followerů, jako například já, většina z nich chce vidět něco komerčního.
To je typ obsahu, který prodává a rozšiřuje vám síť. Na druhou stranou, pokud máte klienty z high fashion, kteří nechtějí vidět komerční prvoplánovost, máte automaticky menší pravděpodobnost, že dostanete například práci pro Vogue. Oni nechtějí zcela komerční lidi.
Pamatuji si, že na začátku mé kariéry vyšel článek s titulkem, že ve dvaadvaceti půjdu do důchodu.
Musíte proto hledat nějakou rovnováhu, což není vždy jednoduché. Já navíc nejsem zrovna člověk, který dává na sociální sítě všechno. Mám ráda své soukromí a to je přesně to, co lidé chtějí vidět. Můj příjem sestává i ze spolupráce na Instagramu, ale je to pro mě náročné. Je to přece jen jiná práce než modeling. Vždy jsem říkala, že se nechci stylizovat do pozice influencerky.
Změnil se pohled modelingu na plastické operace? Kdysi to bylo něco naprosto nepřípustného, dnes je jednou z nejžádanějších modelek Bella Hadid, u které je zjevné, že má za sebou nějaké úpravy.
Bohužel, jde to tímto směrem například v USA. Stává se tam běžné, že 16leté dívky přijdou za rodiči a řeknou, že chtějí mít nos jako Bella Hadid. Tento trend podle mého názoru s krásou nemá nic společného. Potom už každý může dělat modeling, pokud si najde dobrého plastického chirurga a dokáže si to zaplatit. U Belly to funguje, neboť pochází z bohaté a známé rodiny, ale modeling pro mladé dívky u nás je o přirozenosti.
Co se dozvíš po odemčení?
- Jaký má Michela Kocianová názor na plastické operace v modelingu.
- Jak ovlivnilo šetření během inflace výběr modelek.
- Proč je pro modelky náročné vybírat, co zveřejnit na sociální sítě a co ne.
- Jak se vyrovnává s odmítáním na castinzích.
- Jaké projekty rozjela vedle kariéry modelky.