Nová seznamovací aplikace využívá chatbota poháněného umělou inteligencí k navazování kontaktu se ženami. Algoritmus s nimi domluví schůzku a poté převezme „žezlo“ reálný uživatel. Podle tvůrců jsou totiž průměrní hetero muži na seznamkách znevýhodněni.
Skupina bývalých zaměstnanců Tinderu přišla s novou bizarní seznamovací aplikací. Pomocí chatbotů přesvědčuje ženy, aby šly na rande s uživateli. Cílem je podle nich překonání „znevýhodnění“, kterým „průměrní muži“ v online seznamování čelí.
Web aplikace CupidBot slibuje, že za 15 dolarů měsíčně mohou uživatelé očekávat „několik schůzek týdně, aniž by cokoliv udělali“. Algoritmus umělé inteligence „vybere dívky, které jsou přesně váš typ“, a pak se ženami komunikuje chatbot, dokud se nedohodnou, že půjdou na rande, a nedomluví si čas a místo, kde se setkají. Datum se poté přidá do kalendáře uživatele seznamky CupidBot.
Chatbot ze žen vyláká telefonní číslo
Algoritmus, který aplikace používá, se podle mluvčího CupidBotu „trénuje“ na předchozích shodách každého uživatele a cílí na lidi, kteří podle dat z předchozích seznamek vypadají jako vhodní nápadníci pro daného uživatele.
Robot ale neuvádí, že je robot, takže uživatelky mohou s robotem chatovat a nemusí mít tušení, že to není skutečný člověk. „Důrazně doporučujeme našim uživatelům, aby to řekli ženám, jakmile získají jejich kontaktní údaje,“ řekl mluvčí.
Autoři tvrdí, že prvních pár výměn předtím, než si lidé vymění čísla, nejsou zvlášť zapamatovatelné a nemají vliv na to, jestli se rande uskuteční, nebo ne. Podle nich se to důležité odehraje až potom, co muž získá číslo ženy, a proto to, co přechází, mohou nahradit algoritmem. V krátké anketě, kterou provedl server Vice, se ale ukázalo, že ženám na prvním kontaktu záleží, pomůže jim totiž poznat, jakým typem člověka internetový nápadník je, a rozhodnout se, zda se s ním vůbec chtějí sejít.
„Průměrní hetero muži v seznamovacích aplikacích trpí“
Tvůrci uvedli, že jejich cílem není „nasytit aplikaci“ konverzacemi s umělou inteligencí nebo „objektivizovat ženy“, ale „přinutit Tinder, aby přehodnotil, jak funguje, a mezitím některým lidem usnadnil proces seznamování“.
„Zaměřujeme se na milostné životy heterosexuálních mužů, protože ti nejvíce trpí seznamovacími aplikacemi. Průměrnému muži zabere nesmírnou dobu, než dá dohromady i jedno rande za měsíc,“ řekl mluvčí CupidBotu. „Ačkoli CupidBot může používat kdokoli, postavili jsme ho s ohledem na průměrného muže,“ dodává s tím, že si myslí, že heterosexuální muži hledající heterosexuální ženy jsou „nejvíce znevýhodněni“ v principu, na jakém funguje Tinder. Jejich aplikace by se dala použít pro jakoukoli genderovou preferenci.
Aplikace se stala virální, což tvůrci neočekávali, a tak radši ponechali svá jména v tajnosti.
Zakladatelé aplikace tvrdí, že ve společnosti Tinder (neposkytli ale konkrétní důkaz, že skutečně pracovali pro Tinder) se cítili frustrovaní tím, že jejich bývalý zaměstnavatel podněcoval utrpení mužů z online seznamování. „Seznamovací aplikace profitují z neustálého zapojení, a proto nekladou a ani nemohou klást na první místo nejlepší zájem uživatelů,“ řekl mluvčí CupidBotu. „Systém znevýhodňuje zejména průměrného muže, který se snaží setkat se ženami na schůzkách v reálném životě. Vzhledem k psychologickému dopadu, který má úspěch nebo neúspěch v randění na mladé muže, páchá modus operandi Tinderu společenskou újmu.“
V uživatelské zkušenosti existuje mezi muži a ženami výrazná asymetrie. Ženy mají tendenci být opatrnější a trvá jim déle, než se rozhodnou, zda posunout prstem doprava. Ženy v seznamovacích aplikacích čelí neúměrnému množství obtěžování a častěji než muži považují seznamovací aplikace za nebezpečné. Zakladatelé CupidBotu si ale stále naivně myslí, že propojení žen s tajným chatbotem s umělou inteligencí, který budí první dojem, bude tím, co zlepší pozici mužů v seznamovacích aplikacích.