Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
23. března 2015 17:17
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Jak dopadl 623koňový Raptor od Hennessey v rukou Stiga na trati Top Gearu?

TECH
Uložit Uložené

Nekompromisní pick-up si kromě dobrodružného tripu v extrémních podmínkách zajel na známé trati.

I když je kolem Top Gearu rušno prakticky vždy, na svědomí to v současnosti má především kauza kolem hlavního protagonisty a tudíž budoucnosti známé show, než samotný obsah posledních epizod. Ani 22. série však není nebyla výjimkou a nabídla nám množství mimořádně atraktivních okamžiků, nemluvě jen o předposlední, 6. zveřejněné části. Její highlightem byl krátký dobrodružný "filmík", jehož podstatou byla záchrana Richarda Hammonda z extrémních podmínek ve Vancouveru, přesněji v kanadské provincii Britská Kolumbie, na základě otestování hodinek s funkcí vysílání nouzového signálu. Úkoly záchranářů se ujala dvojice v podání Clarksona a Maya, kteří se pro svého parťáka vybrali v terénních specialitkách zhmotňujúcich hrubou americkou sílu, konkrétně Ford F-150 SVT Raptor v úpravě od Hennessey a Chevrolet Silverado Z71.

Jak dopadl 623koňový Raptor od Hennessey v rukou Stiga na trati Top Gearu?

Nepochybně větší pozornost si zasloužil první zmíněný exemplář, tedy nejprodávanější vůz v Americe (každých 35 sekund se prodá jeden kus), v tomto případě však ve své nejbrutálnější verzi a navíc, aby toho nebylo málo, šlo o exemplář speciálně upravený od amerického tuningového mága, Hennessey. Čtyřkolový tank v zářivě žlutém kabátě kombinující černé detaily nesl název VelociRaptor 600 Supercharged a už na pohled bylo jasné, že jeho útočištěm je místo, kde zbylé vozy po stránce terénních "dovedností" končí. Ostatně, potvrdila to i daná dotáčka, kdy se z masivního pick-upu stala v rukách Clarksona doslova zbraň, kterou i v nejnáročnějších podmínkách jen tak lehce něco nezastavilo. Jako jeho kolega May poznamenal, v daných úpravách šlo doslova o přeplňovanou raketu.

Tato F-150ka tak počítala s mohutnou 6,2litrovou V8čkou, které výrazně dopomáhá 2,3litrový Supercharger systém. Výkonnostní potenciál se pohybuje tím pádem v rozmezí 600 až 650 koní. V případě Top Gear šlo konkrétně o exemplář s výkonem 623 koní. Změn se dočkal i systém vstřikování paliva, přibyl nový mezichladič a řada dalších vylepšení. Ve výsledku tak přibližně 2tunový pick-up s odporem vzduchu rovným skříňové soupravě v obýváku zvládne akceleraci z 0-96 km/h za pouhých 5,2 sekundy. Jak se však vozidlo tohoto typu může chovat na závodní trati, na které se většinou odehrává časová bitva mezi supersporty? Odpověď najdete v přiloženém videu. To samozřejmě nevzniklo za účelem významně zamíchat karty v topgírovské rychlostní tabulce, spíše má naznačit a přiblížit mimo odvysílaných záběrů, jaké jízdní vlastnosti a chování nabízí obrovský kolos na závodním asfaltovém okruhu, navíc za deštivých podmínek. Stig si tak sedl za volant žlutého monstra a vy si můžete prohlédnout, jak si s ním poradil. Bohužel s jeho časem nás neseznámili.

Domů
Sdílet
Diskuse