Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
25. března 2015 15:01
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nový, velkolepě představený Jaguar XF s atraktivním designem a nejnižší váhou ve své třídě je tady!

TECH
Uložit Uložené

Přes řeku Temži se převezl kaskadér, aby svět ohromil novým prémiovým sedanem.

Jaguar se poslední měsíce víceméně točí kolem naprosté novinky ve svém portfoliu, modelu XE, velká pozornost je však upřena i na chystané SUVčko, které mezitím poznalo své jméno a pravděpodobně tak už letos poznáme nový F-Pace. Zapomínat ale netřeba ani na zažité a tradiční modely značky, proto se britská automobilka podívala na zoubky svému tradičnímu zástupci vyšší střední třídy, který už nějaký ten rok, konkrétně 8, známe pod jménem XF, a tak přichází čas na jeho generační obměnu. Datum odhalení druhé generace byl znám již déle, což jsme však předem netušili byl způsob, při jakém dojde k představení. Ti, co sledují naši novou stránku už vědí, že po vzoru nedávného létajícího XEčka, se stejně okázale a velkolepě předvedlo i nové XFko, které projelo 240 metrů po dvou ocelových lanech nad řekou Temže, čímž kaskadér Jim Dowdall demonstroval nízkou hmotnost vozidla. Sériová verze s upravenými koly vše hravě zvládla a kromě pěkného až akčního představení se zapsala do historie, protože nic podobného ve světě nemá obdoby.

Nový, velkolepě představený Jaguar XF s atraktivním designem a nejnižší váhou ve své třídě je tady!

Přejděme k samotnému vozidlu. Nový Jaguar XF na první pohled, a to zejména zepředu, působí dojmem, jakoby šlo jen o radikálnější facelift. Opak je však pravdou, ale důležité je říci, že cílem designérského týmu bylo přinést nový model, který si zachová charakteristické a poznávací tvary, a to se jim také podařilo. Čelní partie tak navazují na tvary posledního faceliftu předešlé generace, mezigeneračně ale došlo k citelnějšímu přitvrzení, což se podepsalo pod tenčími a zamračenějšími světlomety s full LED technologií. Předek, především v promovaném sportovním paketu (verze S), který zkrášluje XFko hlavně mohutnějším předním nárazníkem s většími otvory, bude ve výsledku ve zpětných zrcátkách svojí agresivitou nahánět ještě větší strach. Profil počítá víceméně se starou známou linií a designovým řešením, v jeho konci ale najdeme ještě o něco dříve zadní světlomety, které po novém zajíždějí do stran ještě více. Zadek jako takový přináší asi největší změnu v porovnání s předchůdcem a zároveň snad nejmenší rozdíl vůči menšímu XEčku. Zadní světla si ponechaly své horizontální umístění, jsou však ještě více natažené na délku a jejich výplň zdobí LEDky s jakýmsi vlnovým efektem. Všimnout si můžeme i dvojici koncovek výfuků, které jsou poměrně blízko sebe.

Rozměrově jde o 7 milimetrů kratší a 3 milimetry nížší vozidlo s prodlouženým rozvorem o 54 milimetrů na hodnotu 2960 mm. Jak bylo již v úvodu zmíněno, Jaguar se s novinkou pyšní po stránce hmotnosti, neboť ve srovnání s předchozí generací XF shodilo až 190 kilogramů, což z něj dělá nejlehčí automobil ve své třídě, a to dokonce s přibližně 80 kilogramovým náskokem vůči druhému v pořadí . Kompetentní přesnou hmotnostní hodnotu zatím nezveřejnili. Na celkové dietě to po vzoru XE má nová modulární platforma iQ[Al], která počítá ve většinové míře s hliníkem a navíc zajišťuje novince rozložení hmotnosti v poměru 50:50. V nabídce se objeví mimo jiné i adaptivní tlumiče, elektrický posilovač řízení nebo systém All-Surface Progress Control, který se stará o bezproblémovou trakci, čímž si sám významně zapojuje do hry podle potřeb brzdový a plynový pedál. V interiéru dominuje 10,2" palcová dotyková obrazovka ve středovém panelu, naopak přímo před očima řidiče trůní 12,3" displej, který nahrazuje konvenční analogové budíky. O zábavné a multimediální rozhraní se stará systém InControl Touch Pro. Samozřejmě, "jaguárovská" specialitka, tedy vysunutí kruhového ovladače automatické převodovky a zároveň otevření průduch klimatizace po stisknutí startovacího tlačítka chybět nemůže.

Motorová paleta začíná s dvoulitrovým naftovým čtyřválcem ve dvou výkonových verzích - 120 kW / 163 koní a 380 N.m, respektive 132 kW / 180 koní a 430 N.m První zmíněná varianta ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou by měla vykazovat průměrnou spotřebu jen 3,9 l/100 km. Dále v nabídce najdeme turbodiesel V6 s objemem tři litry a výkonu 220 kW / 300 koní a 700 N.m Benzínové motorizace startují s přeplňovaným 2litrovým čtyřválcem s výkonem 176 kW / 240 koní a 340 N.m Vrcholem v nabídce bude nepochybně třílitrová V6ka z F-Typu, která nabízí buď 250 kW / 340 koní nebo až 279 kW / 380 koní a 450 N.m Později se dočkáme určitě i výkonnějších exemplářů. Pro všechny benzinové vyhotovení bude standardem osmistupňová převodovka, po stránce pohonu jde o auto s pohonem na zadní kola, respektive pohon 4x4. Přesné rychlostní parametry, cenovou politiku jako i zbývající informace se dozvíme pravděpodobně až na blížícím se autosalonu v New Yorku, kde si nový Jag odbude světovou premiéru.

Nový, velkolepě představený Jaguar XF s atraktivním designem a nejnižší váhou ve své třídě je tady!

Nový, velkolepě představený Jaguar XF s atraktivním designem a nejnižší váhou ve své třídě je tady!

Nový, velkolepě představený Jaguar XF s atraktivním designem a nejnižší váhou ve své třídě je tady!

Nový, velkolepě představený Jaguar XF s atraktivním designem a nejnižší váhou ve své třídě je tady!

Nový, velkolepě představený Jaguar XF s atraktivním designem a nejnižší váhou ve své třídě je tady!

Nový, velkolepě představený Jaguar XF s atraktivním designem a nejnižší váhou ve své třídě je tady!

Nový, velkolepě představený Jaguar XF s atraktivním designem a nejnižší váhou ve své třídě je tady!

Nový, velkolepě představený Jaguar XF s atraktivním designem a nejnižší váhou ve své třídě je tady!

Nový, velkolepě představený Jaguar XF s atraktivním designem a nejnižší váhou ve své třídě je tady!

 

Domů
Sdílet
Diskuse