Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
3. dubna 2015 21:18
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Američané šokují! Nový nejluxusnější Cadillac CT6 má v základu čtyřválec, na V8 zapomeňte

TECH
Uložit Uložené

Americký Cadillac se po letech opět vrací mezi elitní limuzíny.

Jak už několikrát zaznělo, v New Yorku se otevřely brány autosalónu, který je pochopitelně orientovaný především pro domácí, tedy americký trh. Samozřejmě, ve výstavišti nechybí ani ostatní světové značky, vždyť mezi desítkami světových premiér je i několik evropských vozidel, například faceliftové MLko, takže Mercedes-Benz třídy GLE, Jaguar XF, Range Rover SVAutobiography nebo Mclaren 570S. Největší pozornost i navzdory těmto zajímavostem patří značkám, kromě jiných, jako Lincoln, kde hvězdou je nový Continental (který mezitím napadlo Bentley kvůli názvu ale i podobnostem k Flying Spuru) nebo Cadillac. Ten totiž představuje svůj úplně nový model, luxusní limuzínu pod názvem CT6. Postavená je na nové platformě a za svého úhlavního nepřítele považuje německou dvojici Audi A8 a BMW řady 7.

Design jako takový na první pohled působí prakticky stejným dojmem jako v případě menších vozidel v portfóliu, Cadillac ale mluví o nově nastoleném designovém trendu a hlavně, CT6 promuje jako vozidlo, které nanovo definuje prémiovost a luxus. Jestli to není jen otázka marketingu, posuďte sami. Jsme opět svědky elegantních a velkolepých tvarů, karosérie, která se jako kdyby celá posunula směrem dozadu, a tak vpředu najdeme jen opravdu malý převis, na rozdíl od toho zadního, který je několikrát větší. A abychom nezapomněli, bezpochyby jsou ve hře stále ostré hrany, bez kterých by v současnosti Cadillac skoro ani Cadillacem nebyl. Čelní partie zdobí masivní, z profilu zajímavě vyčnívající maska a vertikálně natočené světlomety ve tvaru bumerangu, které úzkou linií "stékají" až do nárazníku. Po technologické stránce jde o LED světlomety, které najdeme i na stejně situovaných světlech vzadu. CT6 exteriérově vystupuje opravdu mohutně a hodnotně, místy ovšem až víc, než je tomu ve skutečnosti - rozměrově je přibližně na úrovni klasických "krátkých" (t.j. ne long) verzí německých limuzín, jelikož na délku měří 5184 milimetrů. Ovšem pozor, kolonku hmotnosti vyplňuje údaj 1 678 kg, což je údaj, který může CT6 závidět nejedno i o třídu menší auto!

Američané šokují! Nový nejluxusnější Cadillac CT6 má v základu čtyřválec, na V8 zapomeňte
Američané šokují! Nový nejluxusnější Cadillac CT6 má v základu čtyřválec, na V8 zapomeňte

Interiér je laděný v klasickém americkém - mohutném stylu. Chybět nemůže kůže, dřevo, ale v nabídce se najde i karbon. Palubní deska doslova plave v přední části, přičemž její středový panel se zapuštěnou 10,2" obrazovkou multimediálního systému CUE, se plynule táhne až k zadním pasažérům. I když se na prvních oficiálních fotografiích nenachází čtyřsedadlová konfigurace, no rozložení, při kterém vzadu najdeme dvojici osobitých a více polohovatelných sedadel bude k dispozici taky. V rámci bohaté příplatkové výbavy vzpomenu například kamery zabezpečující 360° výhled z vozidla, Wi-Fi hotspot, LTE připojení, bezdrátovou nabíječku pro smartphony, zvukový systém Bose Panaray počítající až s 34 reproduktory, nebo dvojici 10" obrazovek pro zadní posádku, které jsou součástí infotainment opce přímo od automobilky

Největším překvapením je paleta pohonných agregátů. Kdo by to byl kdy řekl, že Američané nenacpou do jejich ořů bublající V8? Podle prvotních informací a specifikací to totiž vypadá tak, že na výběr budou především V6 motory a pozor, teď se podržte, hned v úvodu se základní motorizací stává "jen" 2litrový čtyřválec (!) s výkonem 198 kW / 269 koní (že by absurdní euronormy zavítaly i za velkou louži?!). Následně přecházíme ke vzpomínaným šestiválcům, které zastupuje atmosferická verze 3,6 V6 s výkonem 250 kW / 340 koní a nakonec dvakrát přeplňovaný třílitr V6 s výkonem 298 kW / 405 koní a krouťákem 543 N.m. O zpřevodování se stará automatická 8stupňová převodovka, která přerozděluje sílu na obě nápravy, prioritou je ovšem ta zadní. To ale neplatí pro základní zhotovení, kde čtyřválec rozkroutí jen zadní kola. Do prodeje se novinka dostane ještě tento rok, dokonce, odstupem času se chystá objevit oficiální cestou i v Evropě, kde ji ovšem bez naftového motoru veřejnost přijme asi těžko, v Česku nemluvě.

Američané šokují! Nový nejluxusnější Cadillac CT6 má v základu čtyřválec, na V8 zapomeňte

Američané šokují! Nový nejluxusnější Cadillac CT6 má v základu čtyřválec, na V8 zapomeňte

Američané šokují! Nový nejluxusnější Cadillac CT6 má v základu čtyřválec, na V8 zapomeňte

Američané šokují! Nový nejluxusnější Cadillac CT6 má v základu čtyřválec, na V8 zapomeňte

Američané šokují! Nový nejluxusnější Cadillac CT6 má v základu čtyřválec, na V8 zapomeňte

Američané šokují! Nový nejluxusnější Cadillac CT6 má v základu čtyřválec, na V8 zapomeňte

Pro více fresh informací ze světa čtyř kol sleduj AUTO.refresher.

Domů
Sdílet
Diskuse