Jeho výroba je však více než nepravděpodobná, protože sériová podoba by se vymykala prvotním plánem.
Po krátké časové prodlevě od letošního autosalonu v New Yorku se k němu opět vracíme. Další novinka, která si rozhodně zaslouží pozornost pochází ze stáje automobilky Subaru, jejíž stánek láká především na koncept upraveného modelu BRZ. Dvojče GT86-ky vyvíjeli ve spolupráci s Toyotou pod tamním světlem reflektorů ukazuje v podobě, která si říká BRZ STI Performance Concept. Jak víme, BRZ a GT86 vznikly zejména pro mladou klientelu, jde tak o malý sporťák s jednoduchou technikou a zajímavými sportovními vlastnostmi za poměrně malý peníz. Odstupem času se však stále více hlásí fanoušci, kteří se ptají po silnějších verzích, a právě jim chce Subaru (jakžtakž) lahodit.
A o co tedy jde? BRZ-ko dostalo masivní karbonový bodykit, nový výraznější přední a zadní nárazník, obrovské zadní křídlo a 19'' disky. Změn se dočkal i interiér, kde najdeme sportovní sedadla či pozměněno detaily včetně volantu a středového panelu. Srdcem takto upraveného sportovního náčiní je agregát pocházející ze závodní verze BRZ GT300. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec je naladěn na výkon 221 kW / 300 koní, přičemž točivý moment nabízí až 447 N.m. Ukazuje se však, že nad samotnou motorizací visí jistá rouška tajemství, což znamená, že výše zmíněné specifikace nemusí být definitivní. Stejně tak neznáme ani rychlostní parametry a je otázkou, zda je má smysl vůbec znát. Lidé ze Subaru totiž říkají, že kvůli jinému zaměření a cílové skupině se taková verze pravděpodobně ani nedočká sériové výroby, což znamená, že BRZ STI Performance Concept zůstane v rovině konceptu. Na oplátku však automobilka Subaru a Toyota slibují, že druhé generace obou malých žihadel nabídne řadu výkonnostních variant, včetně těch nejostřejších.











Pro víc fresh informací ze světa čtyř kol sleduj AUTO.refresher.