Ano, sága pokračuje.
Se stále rychlejším technologickým pokrokem roste i zájem o kolonizaci jiných planet. O podobných dobrodružstvích se však již nediskutuje jen v odborných kruzích. Nedávno odhalený plán vizionáře Elona Muska chce z teorie udělat realitu, a to tak, že nás jeho vesmírná společnost SpaceX již zanedlouho vezme rovnou na Mars, kde v nadcházejících 100 letech vybudujeme novou kolonii s vlastními zákony a technologií ze Země. Pokud by se nám něco takového nepovedlo, naše civilizace prý skončí velmi špatně. Podle slov Stephena Hawkinga, který je díky svému speciálnímu zařízení nedávno vyslovil na Oxfordské univerzitě, se něco takového stane, když nejbližší tisíciletí neosídlíme novou planetu ve vesmíru.
Professor Stephen Hawking: Humanity won't survive 1,000 years on Earth https://t.co/yScJU4ne49
— The Independent (@Independent) 15. novembra 2016
„S cestou do vesmíru musíme v zájmu budoucnosti lidstva pokračovat. Myslím, že nepřežijeme dalších 1000 let, pokud neodejdeme z naší křehké planety.“
Kontroverzní fyzik, který se již stihl proslavit několika známými varováními, tvrdí, že na modré planetě ohrožuje životy lidí nemalé riziko vypuknutí nukleární války včetně nebezpečných virů. A obavy má, podobně jako Leonardo DiCaprio, i před klimatickými změnami. Jediným vykoupením je proto podle něj kolonizace jiné planety, a nikoliv jen jedné. Pokud půjde vše podle plánu Elona Muska, tak realitou může být i to. Ten chce po Marsu vyrazit na další místa ve sluneční soustavě.
SpaceX chce vybudovat takzvaný meziplanetární transportní systém mezi Zemí a rudou planetou, díky kterému budeme jednou moci jezdit z jednoho místa na druhé jako dnes létáme na dovolenou k moři. Zpočátku má cesta trvat kolem tří měsíců, čili asi 90 dnů, ale postupnými inovacemi doba cestování klesne asi tak o 60 dnů, přičemž totéž platí o ceně letenky. Za jednu jízdu postupem času zaplatíme přibližně 200 tisíc dolarů, později ještě méně. Nicméně, ještě před samotným spuštěním meziplanetární přepravy je nezbytné na nehostinném Marsu vybudovat infrastrukturu na získávání paliva (konkrétně metanu), aby ho nemuseli s sebou vozit tak dlouhou cestu, díky čemuž zároveň zůstane více místa pro mnohem důležitější náklad.