Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
20. února 2017 13:38
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Takto bude vypadat nové BMW M5 s více než 600 koňmi a vůbec poprvé v historii i pohonem xDrive

TECH
Uložit Uložené

Špičkový top model se začíná rýsovat.

Nejnovější generaci zástupce vyšší střední třídy z Mnichova jsme již poznali v obou karosářských variantách. Pokud jde o novinky, největší pozornost se v této třídě tedy soustředí na vrcholnou M5, kterou bychom podle posledních informací měli poznat už na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Samozřejmě, k samotnému odhalení dojde pochopitelně dříve, a to už někdy během tohoto léta. Než se tak stane, uteče tedy ještě několik měsíců, již nyní však víme prakticky vše podstatné, nemluvě o vzhledu, který se dá velmi snadno předpokládat. Na internetu totiž koluje několik počítačových vizí, které opravdu detailně naznačují možnou podobu nového BMW M5 s kódovým označením G90. Důkazem toho jsou i skutečně kvalitní vizualizace níže. Ty vycházejí z nedávného úniku přímo z řad automobilky, čili bylo jen otázkou času, kdy uvidíme finální podobu, a to dříve, než nám ji ukáže mnichovská značka. Přiložené záběry tak ukazují nový supersedan s největší pravděpodobností v podobě, jakou opravdu uvidíme za několik měsíců, což ve výsledku znamená, že se máme na co těšit. Ostatně nikoho to asi ani překvapeni, protože em-pětka patřila nejen svým zjevem k velmi zdařilým a atraktivním vozům.

Jinak tomu nebude ani teď. Již ve standardu dynamický design okoření masivnější blatníky, agresivnější přední nárazník, zatímco ten zadní dostane tradiční difuzor a čtveřici výfuků. Nadále se z exteriéru nevytratí pověstný přísný podtón a sportovně střižené linie. Překvapením nebude rozhodně ani pohonné ústrojí, které bude tvořit 4,4litrová V8 twin-turbo s výkonem minimálně 600 koní. Relativně zásadní změnou však bude pohon, jelikož vůbec poprvé v historii bude putovat síla na všechna čtyři kola. Kompetentní tvrdí, že i přesto přítomný xDrive bude upřednostňovat zadní nápravu více než kdykoliv předtím. Nemluvě o tom, že takový pohon zajistí podstatné lepší stabilitu v rychlých zatáčkách a značně lepší trakci. Akcelerace z nuly na sto kilometrů má tak za ideálních podmínek trvat jen 3,5 sekundy. Maximální rychlost bude standardně omezena na rychlost 250 km/h, za příplatek bude ale možné sáhnout po M Driver's Package, se kterým by neměl být problém překročit metu 300 km/h. Ve výsledku tak půjde ještě o atraktivnější počin, i když poruší odvěké tradice značky. To, že bude na trhu i verze s vysloveně zadním pohonem, je čím dál více nepravděpodobné. Jinak tomu není ani v případě modelu M5 Touring.

Domů
Sdílet
Diskuse