Nenápadně vyhlížející Nissan udělal s 918 rychlý proces.
Pokud patříte do skupiny automobilových fanoušků, kteří poctivě sledovali úvodní sérii programu The Grand Tour, určitě vám neunikl zajímavý souboj ve sprintu v jedné z posledních scén. Richard Hammond se totiž postavil s hypersportem Porsche 918 Spyder bok po boku Veyronu, aby tak ukázal technologickou vyspělost a rychlostní parametry současného držitele rekordu na Severní smyčce. Krátce nato ho na sprint vyzval vcelku nenápadný Nissan Patrol starší generace. Ten je sice ve své třídě jednou z největších legend, i když v současnosti už jde spíše o luxusní SUV než off-road. To, co se ale událo v sklonku sekund po startu, nikdo nečekal. Ani Hammond. Tedy, popravdě on asi předem věděl, co je ve věci a vlastně asi i diváci něco tušili. Nenápadně vypadající Patrol zdaleka až tak obyčejný nebyl, proto si s 918 na sprintu poradil jen se zaprášilo.
Jak jsme se nakonec dozvěděli, pochopitelně pod jeho kapotou nebylo vše v sériovém stavu, právě naopak. Patrol v menší verzi, tedy s krátkým rozvorem, totiž prošel kompletní úpravou, přičemž ty nejhlavnější věci se odehrály právě za přední maskou. Motorový prostor vyplňuje 3,8litrový přeplňovaný šestiválec z Nissanu GT-R, ani jeho vložení do této karoserie nebylo posledním slovem. Na internetu se s odstupem času dozvídáme, že technici z Racing Development provrtali tuto jednotku na objem 4,1 litru, přičemž výsledný výkon představuje až 1900 koní. Kromě úpravy samotného agregátu VR38DETT dostal Patrol příslušně upravenou převodovku, která posílá sílu na všechna čtyři kola, zároveň přibyly nové nápravy, karbon-keramické brzdy či ochranný rám. Navíc, dokonce i interiér přebral z japonské Godzilly některé detaily a prvky, což je vidět už na první pohled díky propracované palubní desce. Arabský majitel si tak dal postavit bezkonkurenční sleeper, i když účinkování v TGT jeho plány možná trochu škrtlo. Tak či onak, nyní už tento Nissan asi nebude nikdo provokovat.