Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
7. března 2017 v 11:51
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nejatraktivnější Volkswagen všech dob je realitou. Přivítejte nádherného Arteona, nástupce CC

TECH
Uložit Uložené

Ženevský autosalon vyplavuje na povrch jednu z největších novinek.

Volkswagen Passat CC, později už jen jako CC, je dodnes velkým hitem, čemuž se nemůžeme divit. Mercedes-Benz CLS z Wolfsburgu zaujal svými atraktivními křivkami, nižší karoserií či bezrámovými dveřmi, což ve výsledku přineslo své ovoce v podobě prodejního úspěchu. Sportovně-stylový Passat byl ale na scéně již relativně dlouho bez generační výměny ve své první generaci, právě v těchto dnech proto dochází k oficiálnímu představení nástupce. Nestalo se tak nikde jinde než na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě, kde Volkswagen představuje zcela novou, v pořadí druhou generaci. Jak jste již jistě postřehli, první velkou změnou je samotný název, jelikož novinka se už jmenuje Arteon. To je vskutku netypické jméno, které evokuje nějakého řeckého boha, německá automobilka však s příchodem tohoto modelu hovoří jako o jakémsi (menším) zvratu. Jako první je třeba totiž podotknout, že Arteon opět vychází z klasického Passatu (je o 9,4 cm delší), nově má však nahradit nejen předešlé CC, ale i Phaeton, který v Evropě již skončil. Novinka se tak stává novou vlajkovou lodí značky, navíc, už první pohled naznačuje, že „lidový“ Volkswagen značně přitlačil na pilu.

 

Obzvláště přední partie můžeme označit za mimořádně zdařilé, za což může zejména přísná přední maska. Předcházející koncepční podoba se tak skutečně přetavila do reality, no a to je velké plus. Arteon si dovolíme označit za designově nejkrásnější Volkswagen nejen posledních let, přičemž se výraznou měrou podílí na zvýšení atraktivity portfolia. Vepředu pochopitelně nechybí full-LED světlomety s agresivním výrazem, který následně navazuje na boční část vozidla. I nadále jsme svědky bezrámových dveří, střecha se ale značně posunula směrem vzad, což dokazuje i přítomnost dalšího okénka za zadními dveřmi. Designová dokonalost vrcholí v zadní části, která se nese již v o cosi umírněnějším duchu, nadále ale zapadá do vydařeného návrhu karoserie. Interiér je do značné míry shodný s Passatem, nový je ale až 9,2" displej uprostřed palubky a několik pozměněných detailů. Volkswagen přitom slibuje značně více prostoru v zadní části, což ostatně naznačují i fotografie. Základním motorizací bude nový agregát 1.5 TSI EVO s výkonem 110 kW/150 koní, v nabídce ale pochopitelně najdeme i naftové jednotky, i když Němci se je snaží stále více vyřadit z nabídky. Vrcholem bude nakonec 280koňový motor 2.0 TSI s pohonem všech čtyř kol. Cenové relace zatím zveřejněny nebyly.

Domů
Sdílet
Diskuse