Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
11. března 2017 15:14
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Čekání na novou M5 zkracuje famózní Alpina B5 BiTurbo s 608koňovým osmiválcem

TECH
Uložit Uložené

Nová generace řady 5 přichází v zatím nejvýkonnějším podání.

Už za několik měsíců bychom měli poznat zcela novou generaci jednoho z nejikoničtějších modelů z Mnichova. BMW M5 má totiž svou autosalonovou premiéru naplánovanou na podzimní autosalon ve Frankfurtu, je však jasné, že nový pekelný supersedan poznáme už krátce před oficiálním odhalením. Než se tak stane, o slovo se hlásí dvorní „úpravce“, tedy společnost Alpina z německého Buchloe. Spojení těchto dvou značek je odjakživa ve velmi specifické rovině, a to ať už po stránce jejich vzájemného vztahu nebo příbuznosti obou modelových portfolií. Dosud Alpina většinou zastupovala jakýsi mezník mezi klasickými modely značky BMW a zároveň vrcholnými variantami s plaketou M. Časy se však mění a v současnosti se stále více upravené modely přibližují spíše k druhé jmenované skupině, dokonce, nejednou ji výkonnostně i předbíhají. Důkazem toho je i model B5 BiTurbo, nová generace řady 5 v úpravě od Alpiny, kterou poznáváme při příležitosti autosalonu v Ženevě.
 
Jak jsme si již zvykli, nadále se novinka drží svých tradic, a tedy na pohled se toho dramaticky moc nemění - modrý lak karoserie Alpina Blue (v nabídce i zelená Alpine Green) doplňují decentně pozměněné nárazníky na obou stranách s upravenými spodními částmi. Pověstný přední splitter zůstává zachován, stejně tak dobře známe až 20" disky s více-paprskovým designem. Exteriér následně může dotvářet bílý nebo zlatý polep, v závislosti na konfiguraci, naopak v interiéru dominuje především modré pozadí digitálních budíků. Nechybí kůže Nappa, několik vyšperkovaných detailů a modré, respektive zelené prošívání. Celou atmosféru následně dotváří výrazné ambientní podsvícení v modrém odstínu, kterému sekunduje zcela nové dřevěné, hliníkové nebo karbonové obložení. I přesto, že jde hlavně o detaily, B5 vypadá ve výsledku podstatně atraktivnější než klasická 5. Zdaleka to není přitom to nejdůležitější.

Čekání na novou M5 zkracuje famózní Alpina B5 BiTurbo s 608koňovým osmiválcem
Zdroj: www.alpina-automobiles.com


Pokud momentálně prahnete po nové 8válcové pětce, na výběr máte výhradně 462koňovou verzi M550 xDrive. Alpina se to však chystá změnit, a tak ještě předtím, než poznáme novou M5, nám tento úpravce ukazuje jakýsi předobraz této verze. Za agresivní tvarovanou přední maskou tak najdeme 4,4litrový osmiválec, který je v tomto případě naladěn až na úroveň 608 koní a 800 N.m. O řazení se stará výhradně 8stupňový automat ZF, úplnou novinkou v historii je ale skutečnost, že síla putuje poprvé na všechna čtyři kola. To je nepochybně velká změna a senzace zároveň, ale o až takové překvapení nejde. My už nyní víme, že i nová M5 bude k dispozici výhradně s pohonem xDrive a automatickou převodovkou. Výkonnostně zatím neznáme, na jaké vysoké úrovni se novinka představí, minimálně 600 koní to ale bude.
 
Stát se přitom může, že nová Alpina bude přece jen o malý kousek výkonnější, což by se ostatně nestalo poprvé. B5 BiTurbo dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h jen za 3,5 sekundy, maximální rychlost je 330 km/h. Na rozdíl od nového BMW M5 je přitom v nabídce i v praktické verzi Touring, není se proto čemu divit, když si tento počin najde širokou základnu fanoušků či zájemců. Na závěr dodejme, že základní cena této novinky na německém trhu je na úrovni od 2,5 milionu korun, přičemž ve verzi kombi cenové relace startují na hodnotě od více než 2,6 milionu korun.

Domů
Sdílet
Diskuse