Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
15. března 2017 v 14:35
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nový Volkswagen Arteon si už můžeš sám poskládat. Svou cenou překvapí

TECH
Uložit Uložené

Nejnovější želízko v ohni ze stáje německého Volkswagenu poznává svou cenu.

Volkswagen Arteon. Takové jméno nese jedno z vůbec nejsledovanějších vozidel letošního autosalonu v Ženevě, na které se obrací skutečně obrovská pozornost. Není divu, vždyť německá koncernová automobilka s kořeny ve sféře lidových vozidel představila mimořádně atraktivní automobil. Zprvu se mluvilo hlavně o nové generaci velmi oblíbeného (Passatu) CC, ti z vás, kteří však měli tu čest vidět tuto velkou novinku živě, vědí, že Volkswagen opodstatněně mluví také o nové vlajkové lodi značky s úmyslem nahradit Phaeton. Ten už totiž v Evropě nekoupíte, no a nejen rozměry nového počinu naznačí, že Arteon je citelně větším autem než nynější CC. Za vše hovoří skutečnost, že na délku je tento model až o 9,4 cm delší než současný Passat. Dále tu máme samotnou karoserii – po novém už nejde o 4dveřový sedan (nebo chcete-li kupé), ale o 5dveřový liftback, respektive fastback. Za zadními bezrámovými dveřmi se totiž nachází ještě jedno okno, střecha zároveň klesá o něco pomaleji. Půvabné tvary tak přinášejí i praktičnost, ostatně, zavazadlový prostor má až 563 litrů a podstatně prostorněji se cítí i pasažéři sedící vzadu.

Nicméně to, že nejde jen o stylovější Passat, a tudíž není ve věci jen nástupce modelu CC, jasně naznačuje i cena. V německém konfigurátoru se již mezitím novinka ocitla, no a na první pohled relativně překvapuje cenovou politikou. Její cena začíná na částce od 49 325 € za 280koňovou verzi 2.0 TSI 4Motion se 7stupňovou převodovkou DSG, zatímco naftové provedení 2.0 TDI 4Motion s automatem začíná na hodnotě 51 600 €. Říci však třeba následující. Volkswagen se hlavně z marketingového a logistického hlediska rozhodl zprvu nabízet jen ty nejvýkonnější dostupné verze v nabídce, a to už za přítomnosti opravdu slušné výbavy. Uvedené cenové relace tak sice v úvodu asi většinu zarazí, odrážejí však fakt, že jde o zbrusu novou vlajkovou loď značky v těch nejlepších provedeních. Plus, dá se očekávat, že domácí ceny budou o něco nižší. Jak jistě víte, v nabídce se později ukážou i slabší výkonnostní verze těchto motorů a zároveň se základem nabídky stane nový agregát 1.5 TSI Evo, proto oficiální základní cena podstatně klesne. Tak či onak, výrazně méně než +/- 40 tisíc € nečekejte. Ano, to není nejméně, nikdo však snad nečekal, že Arteon bude Volkswagen prodávat za dvacet tisíc. Vzpomeňte si, kolik stálo CC v době uvedení na trh, nemluvě o tom, že toto je prakticky o třídu větší auto.

Domů
Sdílet
Diskuse