Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
21. března 2017 11:23
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Sněhobílý lak, karbon a až 850 koní. Brutální S 63 Cabriolet od Brabusu však zaujme zejména interiérem

TECH
Uložit Uložené

Brabus ukazuje další mimořádně vydařenou konfiguraci otevřeného modelu S.

Brabus nás čas od času překvapí nějakým tím tuningovým počinem, který opět jednou posune laťku o něco výše. Platí to i pro model S bez střechy s obrovským stádem koní pod kapotou a upraveným exteriérem či interiérem. Mercedes-AMG S 63 Cabriolet si totiž vzal do parády právě tuningový mág se zdvojeným B ve znaku a opět nám tak servíruje něco zajímavého. V duchu zažitého názvosloví je řeč o modelu Brabus 850 (6.0 Biturbo Cabriolet), což značí, že se jedná právě o vrcholnou úpravu pro třiašedesátkovou verzi s plátěnou střechou. Velmi povedený sněhobílý zevnějšek byl osazen předním splitterem, novými bočními prahy, zadním difuzorem a decentní odrazovou hranou, přičemž (jak jinak), vše je z karbonových vláken. Přední maska ​​dostala pověstné B, přibyly tmavé kryty zpětných zrcátek a v neposlední řadě 22'' disky Brabus Monoblock F. Hříchem by bylo nezmínit obrovskou čtveřici koncových výfuků, které dozajista nabízejí znovu bezkonkurenční zvukovou kulisu. Nadšení neutichá ani při pohledu do interiéru, kde tentokrát dominuje pronikavě červená kůže. Tu najdeme prakticky všude, tedy pokud se právě nedíváte na karbonové dekory.

Jak jistě nikoho nepřekvapí, za označením S 63 se skrývá dobře známá 5,5litrová V8 bi-turbo s původním stádem koní 430 kW / 585 koní a točivým momentem 900 N.m. Věci se mají však tak, že v duchu verze Brabus 850 i v tomto případě evidujeme rozsáhlejší zásah pod kapotu, včetně provrtání onoho agregátu na 5,9 litru. Samozřejmě nechybí přeprogramovaná řídící jednotka, dvojice nových firemních turbo-dmychadel, došlo však i ke kompletní výměně výfukového potrubí a softwarovým zásahům, čehož výsledkem jsou opravdu dechberoucí čísla. Takto upravený, skutečně luxusní Brabus bez střechy se v duchu označení může pyšnit výkonem 625 kW / 850 koní, no a aby toho nebylo málo, ani pověstný točivý moment nepřekvapí, v tomto případě je tedy na scéně známých 1450 N.m! Jelikož vás jistě zajímají rychlostní parametry, tak z nuly na stovku tento počin nesoucí rukopis Brabus akceleruje jen za přibližně 3,5 sekundy, na dvoustovce se ocitne za 9,4 sekundy a ručička se na plně digitálním tachometru zastaví až na hranici 350 km/h. Mimochodem, jak již víme delší dobu, jde o nejvýkonnější a zároveň nejrychlejší 4místný kabriolet na světě, protože takto jej představili kompetentní již v době jeho prvotního představení. Brabus si cení výše zmíněné úpravy na zhruba 70 tisíc €, plus za samotnou montáž si vyžádají technici dalších 5 tisíc €. Je třeba taky podotknout, že k dispozici je také slabší provedení Brabus 750, naopak v případě potřeby nemůže chybět ani 900, jehož podstatou je dvanáctiválec s výkonem 662 kW / 900 koní a točivým momentem neuvěřitelných 1 500 N.m.

Domů
Sdílet
Diskuse