Někdejší BMW 5 Gran Turismo se nově už začleňuje mezi šestkové modely.
BMW řady 5 Gran Turismo nepřijala veřejnost přímo nejlépe, odstupem času si však tato varianta kombinující komfort a luxus získala relativně slušnou přízeň ze strany zákazníků. Už nějaký ten pátek je jasné, že příchod nové řady 8 do značné míry ovlivní modelovou řadu 6, protože ta se již v budoucnu obejde bez tradičního kupé. No a nejen namísto něj se mezi šestky zařadí nástupce modelu 5 GT, tedy novinka 6 Gran Turismo, kterou právě teď poznáváme.
Hlavní tvar a koncepce karoserie zůstává v podobném znění, mezigeneračně však velké GT místy nabralo na atraktivitě, čehož důkazem jsou decentně dynamičtější křivky. Střecha směrem vzad padá o něco dříve, čímž se BMW snaží docílit ještě větší podobnosti s kupéčkami. Ani teď tomu však není jinak a jde o lifttback, který vychází nejen tvarově, ale také technicky z nové pětky. Zajímavostí je, že bezrámové řešení dveří sice zůstává, víko zavazadlového prostoru se již neotvírá na dva způsoby, ale jen jeden – jde o plnohodnotné páté dveře, čili se otevírají spolu s oknem. Mezigeneračně došlo zároveň ke značnému zlepšení aerodynamiky, nakolik novinka disponuje koeficientem odporu vzduchu jen 0,25 (dříve 0,29), za což nemalou měrou mohou i aktivní klapky vpředu a výsuvný spoiler vzadu.
Samozřejmě, svalnatý vzhled přední části podtrhují typické ledvinky, na které jsou napojeny přední světlomety, čímž vytvářejí souvislý pás zdůrazňující šířku vozu. Standardně dodávané LED světlomety pro tlumená i dálková světla doplňují denní LED světlomety. Jejich kruhový tvar se hlásí k ostatním novým vozům značky BMW. Tento stylistický prvek se ještě více projeví v případě použití příplatkových adaptivních LED světlometů. Horizontální příčky vytvářejí designové spojení mezi vnitřními kruhy světlometů a ledvinkami, čímž posilují široký a dynamický výraz přední části. Součástí palety funkcí adaptivních LED světlometů je i variabilní směrování světelného paprsku, adaptivní a zatáčkovité světlomety a BMW Selective Beam –neoslepující dálkové světlomety s dosahem světelného paprsku až do 500 metrů. LED nechybí ani vzadu, kde navíc zaujme propracovaná grafika s 3D efektem.

Rozvor s délkou 3 070 milimetrů naznačuje, že dominantou tohoto modelu bude právě vnitřní prostornost, a to zejména ve srovnání s klasickou pětkou. S ní 6 GT sdílí designový návrh palubní desky – 10,25" dotyková obrazovka, ovládání gesty či plně digitální budíky. Kokpit je tak orientovaný na řidiče, nechybí vysoce kvalitní a důsledně vybírané a zpracované materiály. Zmínit je přitom třeba, že už v samotné základní výbavě bude vnitřek čalouněný kůží Dakota, která v závislosti na výbavě dostane různé barvy či zpracování. Za příplatek bude k dispozici několik verzí koženého čalounění Exclusive Nappa. Dominantou GT bude především prostornost a komfort na zadních sedadlech, nemluvě o zavazadlovém prostoru – po novém se bavíme o objemu až 610 litrů, což je o 110 litrů více, než tomu bylo doposud. Zadní sedadla jsou přitom dělená v poměru 40:20:40, po jejich úplném sklopení tak vznikne až 1 800 litrů.
Motorová paleta zatím počítá s trojicí verzí. Základem bude benzínový 2litrový čtyřválec ve variantě 630i s výkonem 190 kW/258 koní. Následovat ho bude 3litrový šestiválec 640i s výkonem 250 kW/340 koní, který bude po ruce i s pohonem všech kol xDrive. Naftovou nabídku zatím zastřešuje pouze verze 630d, jejíž podstatou je dobře známý šestiválec s výkonem 195 kW/265 koní. I v tomto případě je v nabídce pohon sDrive i xDrive. Všechny modely se přitom spoléhají výhradně na 8stupňovou automatickou převodovku. BMW přitom tvrdí, že díky intenzivním úpravám podvozku je nového 6 Gran Turismo citelně obratnější a zároveň má i lepší jízdní vlastnosti. K jemnému vyvážení mezi dynamickou ostrostí a komfortem přispívá i přední náprava s dvojitými trojúhelníkovými rameny a zadní pětiprvková náprava. Přední náprava účinně eliminuje vliv pérování na řízení, což se projeví zejména při razantním bočním zrychlení. Asi nikoho nepřekvapí, když napíšeme, že autosalonová premiéra se odehraje na podzim ve Frankfurtu.