Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
26. června 2017 18:08
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

BMW odhalilo úplně novou X3, včetně 360koňové verze M40i

TECH
Uložit Uložené

Mnichovské středně velké SUV nejnovější generace je realitou.

I přesto, že tento rok můžeme v případě BMW označit za rok řady 5, po dnešním dni poznáváme další mimořádně důležitý model z Mnichova. X3 totiž patří rozhodně k základním pilířům značky a v časech, kdy jsou SUV velkým hitem je přítomnost tohoto středně velkého modelu nezbytností. Třetí generace je tak po uplynulých hodinách realitou, my vám však přitom tímto článkem nepřineseme jen základní informace, jako je zvykem, ale v předpremiéře i první dojmy z Mnichova, jelikož tam jsme si mohli novou X3 prohlédnout detailněji živě ještě před samotným odhalením. Popravdě řečeno, velké změny, minimálně po stránce designu, se opravdu nečekaly, nejnovější pokračování je ale značně odlišné od předchůdce a estetických změn je víc než dost. Ano, charakteristický tvar boční siluety zůstává pochopitelně víceméně zachován, avšak oba konce vozidla prošly citelnými změnami.

Za vše je potřeba zmínit zejména přední část karosérie, především tedy kapotu, která je o něco nižší a vystupuje podstatně aerodynamičtější tvarem. Ostatně, za zmínku stojí skutečnost, že nová generace se pyšní koeficientem odporu vzduchu jen 0,29 Cx, takže modernější a atraktivnější tvary nejsou jen na okrasu, ale plní i funkční stránku. Čelním partiím dominují hranatěji tvarovaná světla s tradičními angel eyes, přičemž pokud jde o techniku, tak v základu jsou v nabídce bi-xenonové světlomety a následně za příplatek full-LED technologie. Navíc je zřejmé, že v případě SUV čelní světlomety nadále nebudou propojeny přímo s maskou, jak je tomu v řadě 3, 5 či 7. I zde ale ledvinky podstatně nabraly na rozměrech, dokonce se pyšní i technologií aktivních klapek, které se otevírají podle potřeb a přivádějí tak vzduch k motoru.

 

Jak je již dlouho zvykem, na výběr bude elegantní linie (Luxury) a zároveň sportovní provedení (M Sport). Úplnou novinkou v portfoliu je však ostrá, nejen na pohled ještě sportovnější verze M40i, která byla dosud doménou jen X4. Ve všech případech jsme svědky propracovaných nárazníků, které kombinují současné designové trendy BMW. Zcela nová je však platforma, s čímž souvisí nejen úbytek hmotnosti o 55 kilogramů v závislosti na verzi, ale i natažení rozvoru až o 55 milimetrů. O obutí se postarají 18 až 21" disky nejrůznějšího druhu. Zajímavostí je, že na rozdíl od úhlavních nepřátel – GLC od Mercedesu a Q5 od Audi, X3 nelze vybavit vzduchovým podvozkem. Její světlá výška je však přesto na úrovni slušných 205 milimetrů. tvar zadního C sloupku zůstává bez velkých změn, naopak, koncová světla prošla podstatně většími změnami. Již na první pohled si tak můžeme všimnout propracovaného tvaru s efektní grafikou. Dále jsme se dozvěděli například i to, že víko zavazadlového prostoru je již ve standardu plně elektricky ovládané, zatímco taková panoramatická střecha je mezigeneračně až o 12 centimetrů delší.

 

BMW odhalilo úplně novou X3, včetně 360koňové verze M40i
Zdroj: BMW / Jesse Posch Photomedia

Snad největší progresí prošel interiér, kde je hned znát to, že jde o zcela nové auto. Nově navržená palubní deska se nese ve velmi moderním duchu, přičemž její dominantou je nejen úzký profil, ale také až 10,25" dotyková obrazovka. Jde tak o nejnovější generaci iDrive, který i v tomto případě dostal nejen ovládání gesty, nastavitelné gadgety ve stylu smartphonů, ale i perfektní 3D náhled pro parkovacího pilota. Slovy chvály netřeba šetřit ani u multifunkčního volantu s mohutnějším věncem, čímž se Bavoři stále drží svých sportovních tradic. Samozřejmě, za příplatek v nabídce najdeme plně digitální budíky či 3zónovou klimatizaci. i vnitřek je tedy podstatně hezčí a modernější, evidujeme však i větší prostornost, zejména v zadní části, a to ať už na nohy nebo hlavu. Posed za volantem je přitom na poměry dané třídy o něco nižší, což je jen a jen další důkaz většího zaměření na sportovnost. Interiér nakonec uzavřeme informací o velikosti zavazadlového prostoru – 550 až 160 0 litrů.

 

BMW odhalilo úplně novou X3, včetně 360koňové verze M40i
Zdroj: BMW / Jesse Posch Photomedia

Paleta pohonných jednotek je v podstatě dobře známa, říci však třeba, že pohon všech kol xDrive a 8stupňová automatická převodovka je standardem pro všechny verze. Mezi klasickými benzinovými variantami bude dominovat už jen 2litrový čtyřválec – 20i (135 kW/184 k) a 30i (185 kW/252 k), tradiční benzínový šestiválec je tedy výhradně v novince X3 M40i, kde disponuje výkonem až 265 kW/360 koní a akcelerací na stovku jen za 4,8 sekundy. BMW tak reaguje na nové GLC 43 a SQ5, kuloární zprávy však říkají, že v úvahu teoreticky přichází i plnohodnotné X3 M, tedy konkurent 63 GLC. Zda však Mnichované opravdu přistoupí na tuto vysokou hru, je sporné. Naftové agregáty zastupuje dvojice provedení s odlišnými jednotkami – čtyřválcové 20d (140 kW/190 k) a šestiválcové 30d (195 kW/265 k). Nuže, BMW se s novou X3 posunulo velkým krokem vpřed, nechme se překvapit, jak se jí bude dařit ve vodách konkurence. Dodejme, že autosalónová premiéra bude ve Frankfurtu, první kusy se na trhu ukáží do konce roku.

Domů
Sdílet
Diskuse