Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
28. června 2017 13:44
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Jaguar vypouští na běžné silnice extrémní supersedan, kterému závidí parametry i vícero supersportů

TECH
Uložit Uložené

Model XE vyšperkovali v rámci Special Vehicle Operations do posledního detailu.

V kuloárech se už déle šeptalo o tom, že Jaguar brzy představí šelmu, která zamíchá karty mezi super sedany střední třídy. Stalo se tak právě teď, protože Britové při příležitosti letošního Goodwood Festival of Speed odhalili XE SV Project 8. Už první fotografie a první pohledy na samotný design naznačují, že jsme poznali skutečně neskutečný počin. Abychom přešli rovnou k pointě, tak směřujeme pod kapotu – tam totiž nacházíme kompresorem přeplňovanou, 5litrovou V8 s výkonem až 441 kW/600 koní a točivým momentem 700 Nm. O přenos síly se stará 8stupňová automatická převodovka Quickshift, opomenout rozhodně nesmíme ani pohon všech čtyř kol. Výsledek? Britská bestie dokáže zrychlit z 0 na 96 km/h jen za 3,3 sekundy, zatímco její maximální rychlost je až na úrovni 320 km/h. Seznamujete se tak s vůbec nejvýkonnějším, nejrychlejším a nejextrémnějším silničním Jaguarem v historii, který německé prémiové trio i italskou Giulia QV položí na kolena.

Divize Special Vehicle Operations dále informuje o tom, že toto XE má hliníkové a karbonové části karoserie, ale i špičkový Carbon Ceramic Braking systém – za speciálními 20" disky se nacházejí karbon-keramické brzdy s kotouči až 400 milimetrů vpředu, respektive 396 mm vzadu. Verze SV Project 8 je již ve standardu osazena sportovními sedadly pouze pro čtyři, za příplatek je však k dispozici balík Track Pack, který už počítá jen s dvojicí skořepinových sedadel a ochranou klecí. Nejlepší na tom vše je, že nejde o žádný koncept či vozidlo, které slouží pouze k mediálním účelům, ale reálný a hotový sériový automobil, který vznikne v 300kusové sérii. Ta bude k dispozici pro 40 zemí světa, přičemž za každý exemplář si Britové na domácím trhu budou ptát minimálně 150 tisíc liber (téměř 4,5 milionu korun).

Domů
Sdílet
Diskuse