Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
5. července 2017 18:27
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Porsche postavilo nejvýkonnější 911 v historii. Svými parametry překonává nemalá očekávání

TECH
Uložit Uložené

911 GT2 RS je dalším modelem pro největší fajnšmekry.

Automobilka Porsche se poslední dobou zjevně obrací na ty nejnáročnější, protože postupem času jsme poznali hned několik speciálních chuťovek pro pravé fajnšmekry. U příležitosti letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu totiž došlo k odhalení očekávané specialitky 911 GT2 RS. Už samotný název nazančuje, že ve věci je pořádná nálož, německá značka však přichází s parametry, které překonaly i nemalá očekávání. Abychom přišli rovnou k věci, podívat se musíme pod agresivní bodykit. O pohon (tradičně) zadní nápravy se stará opět 3,8 litrový přeplňovaný šestiválec, nakonec však disponuje výkonem 515 kW / 700 koní a točivým momentem 750 N.m. Jinými slovy, novinka zastupuje vůbec nejvýkonnější 911 v historii, dechberoucí jsou však i samotné parametry - zrychlení z 0-100 km/h za pouhých 2,8 sekundy, zatímco maximální rychlost je až na úrovni 340 km/h! O zpřevodování se stará výhradně špičkové PDK, opomenout ale nemůžeme ani další techniku ​​a použité materiály.
 
Vnější rysy jsou do značné míry inspirované verzí GT3 RS, v tomto případě jsme ale svědky masivnějších nárazníků, početnějších otvorů a několika aerodynamičtějších prvků, včetně rozměrnějšího zadního křídla. O tom, že jde o skutečně vyšperkovanou záležitost svědčí i paket Weissach - díky karbonové střeše, karbonovým stabilizátorům, titanové ochranné kleci a výfukům, či diskům z magnesia, Porsche hlásí úbytek hmotnosti o dalších 30 kilogramů. Tisková zpráva uvádí, že 911 GT2 RS s plnou nádrží a všemi potřebnými náplněmi váží jen 1470 kilogramů, což je skutečně slušný údaj. Pokud vezmeme v úvahu, že stále se bavíme „jen“ o 911 a nikoli žádném plnohodnotném super/hypersportu, dané parametry jasně naznačují, že v Porsche si dali záležet. Samozřejmě, svou novou pýchu si patřičně cení - cenové relace začínají na částce od 273 tisíc $, no a za Weissach paket si Němci účtují dalších 31 tisíc dolarů. Doposud jsme se oficiálně nedozvěděli o počtu kusů z limitované série - předcházející generace počítala jen s 500 kusy, zde se hovořilo o 1000 kusové sérii, oficiální zdroje však o limitování produkce nic nenaznačují.

Domů
Sdílet
Diskuse