Ochranná svatozář má představovat nejlepší možné řešení ochrany hlavy.
Mluvilo se o tom dlouho a snad ještě déle psalo. Za uplynulé roky jsme v F1 svědky vskutku velkých změn, ať už pravidel jako takových, nebo v případě samotných monopostů. Předním tématem byl však ochranný prvek, který má značně zlepšit ochranu hlavy pilotů, k čemuž vedly zejména nedávné kolize se smutným koncem. V úvahu připadalo minimálně hned několik řešení, do popředí se však dostal zejména průhledný štít a jakýsi oblouk, který je přezdívaný jako „svatozář“ nebo tedy „halo“. Právě tento typ ochrany nakonec mezinárodní automobilová federace schválila a zároveň zavedla s platností od příští sezony, kdy bude ochranný oblouk kokpitu povinností.
K testování daného řešení došlo už nejen během této, ale i minulé sezóny. Svatozáře přitom rozdělily veřejnost na dva tábory, nakolik nemalá skupina příznivců ochranné štíty z estetických důvodů kritizovala. Obdobně nesouhlasný názor měli i piloti, i když je pravda, že většina z nich pochopitelně skrz bezpečnost novinku bere pozitivně a většina z nich projevila sympatie právě se štítem „halo“. Testované polykarbonátové kryty celého kokpitu, které nedávno testoval v Silverstone sám Sebastian Vettel, tak nakonec neuvidíme, i čtyřnásobný mistr světa si totiž stěžoval na to, že se mu z nich točila hlava. Navíc, jak uvádí FIA, svatozář, tedy halo, má představovat nejlepší možné řešení ochrany hlavy.
#F1 A muchos no gusta el #HALO Olvidan la Seguridad #Raikkonen dice que no afecta la Visibilidad @FormulaOneWorld pic.twitter.com/INWb6stqwr
— JOSE NUÑEZ (@autoformula76) 3. března 2016