Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
22. července 2017 v 21:35
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Technik značky Mercedes-Benz si postavil vlastní off-road, extrémní All-Terrain 4x4²

TECH
Uložit Uložené

Takovéto kvalitní úpravy se tak často nevidí.

Jistý technik Jürgen Eberle, který je součástí vývojového centra značky Mercedes-Benz, začal před zhruba šesti měsíci svépomocí pracovat na nové třídě E za účelem postavit plnohodnotný All-Terrain. Právě takový název totiž nese nedávná novinka stuttgartské automobily, každému je však jasné, že nejde o žádný off-road, i když by se tak podle názvu mohlo zdát, ale o kombík s decentně navýšenou světlou výškou (156 milimetrů) a ochranným bodykitem. Jürgen však začal ve svém volném čase stavět počin, který se neztratí ani v těžkém terénu, přičemž jak sám řekl, inspiraci měl v extrémních G s portálovými nápravami, tedy modelech G 63 AMG 6x6, Maybach G 650 Landaulet a G 500 4x4². Jeho cílem bylo na portálové nápravy postavit i nový E Mercedes, no a výsledek stojí rozhodně za to. Jak naznačují samotné fotografie, prototyp terénní třídy E není žádným amatérským výplodem, ale opravdu kvalitním počinem.

Ve skutečnosti však nejde o portálové nápravy ze zmíněných verzi třídy G, nakolik platforma třídy E neumožňovala jejich integraci, jinými slovy, jednoduše by se do E nevešly. Technik sáhl po kompaktnějším řešení, které je zapracované s nezávislým zavěšením. Extrémní kombík, který dostal název E All-Terrain 4x4² se tak může pyšnit světlou výškou až 420 milimetrů, což je jen o necelé dva centimetry menší hodnota než v případě G 500 4x4². Z pochopitelných důvodů bylo následně třeba rozšířit rozchod kol, a to přesně o 200 milimetrů, což si nakonec vyžádalo i vytažení blatníků vyrobených z karbonových vláken. Za zmínku následně stojí 20" disky obuté do pneumatik o rozměrech 285/50 R20 a zároveň i motorový prostor. Tam totiž došlo rovněž k relativně velkým změnám – místo nynějšího naftového čtyřválce s výkon 194 koní (v daném čase ještě jediná motorizace), se za přední maskou nachází benzínový šestiválec s výkonem až 245 kW/333 koní. je zřejmé, že tento výtvor do sériové výroby nepůjde, v zákulisí se však šeptá, že přece jen možná nějaká limitovaná edice vznikne. Uvidíme.

Domů
Sdílet
Diskuse