Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
27. července 2017 12:24
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Pagani má na kontě další husarský kousek. Na silnice vypouští legendární Zondu, kterou dalo už třikrát dohromady

TECH
Uložit Uložené

Jedinečná Zonda Fantasma Evo má opravdu pozoruhodnou minulost.

Zonda je v automobilových kruzích obrovským pojmem, i když na druhou stranu, to je asi každý počin z dílny italské značky Pagani. Když však Horacio Pagani (už!) v roce 1999 ukázal svůj nový supersport, asi ani sám by nebyl tehdy řekl, že model Zonda bude na scéně ve výsledku téměř 20 let (a možná i více). Ono je sice pravda, že jeho produkce byla oficiálně ukončena dvanáct let poté, co byla spuštěna, ještě několik let nato jsme byli svědky všelijakých „posledních“ verzí, které měly ukončit jednu kapitolu a nemalý úspěch oslavit. Jenže my jsme v posledních letech samotné produkce poznali tolik speciálních edic s dodatkem labutí píseň, že už i laická veřejnost začala s posměšky mluvit o nesmrtelném supersportu. No a světe div se, píše se rok 2017 a příběh jménem Zonda stále nepíše svůj konec.

Na světě je totiž hned několik automobilových nadšenců, kteří chtějí i za přítomnosti novější Huayry dát přednost právě legendární Zondě a nemají problém zafinancovat vývoj či výrobu dalšího exempláře. Dokonce, najdou se i tací, kteří sáhnou po kompletní renovaci či přestavbě staršího kousku, čehož výsledkem je v podstatě do značné míry nové auto. Jak již jistě tušíte, právě takový příběh je podstatou tohoto článku. Pagani na svých oficiálních stránkách totiž zveřejnilo fotografie jedinečného modelu pod názvem Zonda Fantasma Evo. Mnoho informací zatím nemáme, jde však o kompletní přestavbu staršího exempláře, přičemž podle zákulisních informací nejde zdaleka o první zásah do příslušného modelu.

Zprávy hovoří o tom, že jde o kousek z roku 2005, kdy na ženevském autosalonu Pagani představilo 25kusový model Zonda F. Pod jeho karbonovým obalem tehdy trůnil 7,3litrový dvanáctiválec s výkonem 443 kW/602 koní. Bohužel několik let nato mělo (první) F v Hongkongu velkou havárii. Pak ale došlo ke kompletní rekonstrukci, ovšem už do podoby tehdejší verze Zonda Fantasma. Ta se světu ukázala v roce 2013, přičemž šlo o specialitku odvozenou z provedení 706 – o pohon se tak staral vylepšený dvanáctiválec s navýšeným výkonem na 559 kW/760 koní. Model Fantasma disponoval specifickým zbarvením exteriéru a zpracováním interiéru. Ani tato předělávka však nebyla tou poslední, protože právě toto Pagani se dočkalo na přání zákazníka další velké modernizace, jejíž výsledek můžeme vidět na fotografiích níže.

Opět tak dostala nové karosářské prvky a několik detailů z posledních edic (včetně červeného karbonu). Zonda Fantasma Evo má zároveň zcela nová sedadla, disky a zajímavostí je, že exemplář vyměnil 7stupňovou sekvenční převodovku za 6stupňový manuál, čímž se exkluzivita a rarita tohoto počinu ještě podstatně zvýšila. Automobilka nakonec hovoří o značném úbytku hmotnosti, přesnou hodnotu včetně výkonnostních a rychlostních parametrů neznáme. V každém případě, daná Zonda z výrobní linky Pagani sjela už potřetí.

Domů
Sdílet
Diskuse