Blonďatá ďáblice si uměla život užívat. I přes braní drog a vyčerpávající životní styl se dožila úctyhodného věku.
Drzá a nebezpečná, ale zároveň svůdná jako málokterá. Anita Pallenbergová už jako teenagerka vyhledávala dobrodružství a nespoutanou zábavu, což ji i mnohokrát přivedlo do problémů či konfliktů s rodiči. Svou svobodomyslností se však propracovala až ke skupině Rolling Stones, se kterou se následně spřátelila a později i s více členy kapely chodila. Její vztah se skupinou byl postupem času natolik silný, až ji média začala pokládat za šestého člena Rolling Stones. Hudba však nebylo to, co by vzdorovitou Anitu zajímalo. Byly to především drogy, sex a nespoutaná zábava, kterými si vyplnila veškerý volný čas. Narkotika se pro ni i členy kapely stala v 60. a 70. letech denním chlebem. I přes život plný krajních situací a nebezpečí se ve zdraví dožila 75 let, zemřela 13. června 2017.
Italka narozená německým rodičům roku 1944 v Římě. To byl svět, který na čerstvě narozenou Anitu Pallenbergovou čekal. Oba rodiče byli normálně pracující, otec Arnaldo vlastnil cestovní kancelář a matka Paula pracovala jako sekretářka. Rodinné zázemí tedy bylo nanejvýš obyčejné bez žádných uměleckých či bohémských vrtochů. Mladá Anita však začala vykazovat známky rebelie už jako náctiletá. Poflakování se po pláži, seznamování se s alkoholem a rychlá jízda na skútrech byly mnohem záživnější než nudná školní výuka. Není divu, že ji tak provázely neshody s učiteli i rodiči. Čím byla starší, tím byla více tvrdohlavá a nezvládnutelná. Ve snaze vštípit své dceři poslušnost a disciplínu ji poslal otec na studium do Mnichova. Tam však dlouho nevydržela. Její chování odmítali tolerovat, a tak ji poslali obratem zpět.
Po návratu do Říma se rozhodla pro místní školu grafického designu. Právě design jí poskytl první kontakt s umělci a bohémsky laděnými náturami. Namísto nadměrného studia ráda vysedávala v kavárnách, kde vedla sáhodlouhé debaty a filozofické diskuse. Už v té době jí umělecké duše učarovaly. Malíři, filmaři či hudebníci se stali pro mladou Anitu inspirací i vášní zároveň. Řím jí byl ale brzy malý a v uměleckém cítění nedostatečný. Vyjela proto do New Yorku, kde se jistý čas věnovala modelingu, nejprve jako asistentka, ale postupně se propracovala i před objektivy. Jako modelka také navštívila Paříž, kde se kromě švédské trojky zavázala i k natáčení filmu. Svět modelingu ji však nikdy nezajímal a jak sama říkala, nikdy ho neměla moc v lásce. Důležitější pro ni bylo navazování vztahů s místní uměleckou třídou. A že se jí dařilo, vždyť v New Yorku se seznámila s Andy Warholem, Allanem Gingsbergem, Williamem Buroughsem, LeRoi Jonesem či Frankem O'Harou. Byla nezastavitelná. Pokračovala úžasným tempem a kromě vztahů a kontaktů získávala i znalosti ze všech sfér umění. Pak se vydala na koncert skupiny Rolling Stones do Mnichova.
Keith Richards a Anita Pallenberg
Mick Jagger, Keith Richards a Anita Pallenberg v roce 1968
Jejich první setkání proběhlo bezprostředně před vystoupením a i když hašiš odmítli, kytarista Brain Jones pozval Anitu po koncertě do hotelového pokoje. Z noční návštěvy rockera však nevzešla sexuální historka plná úchylností, jak by všichni čekali. Po opojení drogami totiž nebyl Brain Jones právě plný sebevědomí. Zatímco si on vyléval srdce, ona ho držela. A to doslova, protože drogy účinkovaly v plné síle. Netrvalo dlouho a jejich vztah nabral silnějšího rázu. Láska, kterou oba prožívali, byla nová a vzrušující. Brzy si však Mick Jagger a Keith Richards všimli, že Anita je ta, která vztah vede. Byla silnější, sebevědomější a bez jakýchkoliv pochybností. Naproti tomu byl Brain plný omezení a nejistoty. Drogy mu navíc moc neprospívaly. Vztah začala ničit žárlivost a neshody, které se promítaly až do vzájemných fyzických soubojů. Psychedelická jízda Anity a Briana se pomalu, ale jistě řítila strmým svahem dolů. Konec přišel v roce 1967 na výletě v Maroku. Anita z něj totiž odešla s jiným členem, než s kterým tam přijela. Keith Richards však nebyl jen několikaměsíční láska. Narodily se jim tři děti a ve společném náručí prožili dlouhých dvanáct let. Ani tento vztah ale nebyl zrovna ukázkovým a bezproblémovým.
Anita, Keith a malý syn Marlon
Mnozí ho nazývají i jako dlouhý a plynulý exces. Popouštění uzdy kreativity a svobodomyslnosti pomocí LSD, dobíjení energie díky kokainu, večírky plné posilňujícího alkoholu, vždy vyhledávaný sex na toaletách a koncerty plné zapomenutých vzpomínek. K tomu všemu hodně cestování a objevování dávno zapomenutých koutů USA. To je jen hrubý nákres života zamilované dvojice v 70. letech. Postupem času však nebyla jen bývalou přítelkyní Braina Jonese a současnou přítelkyní Keitha Richardse. Stala se ikonou Rolling Stones. I díky ní se průměrně dobrá kapela stala celosvětově vyhledávaným kultem. Právě Anita dodala Rolling Stones typický styl a vizáž, který dnes neoddělitelně ke kapele patří. Obleky a kravaty nahradili extravagantními kousky oděvu, vyladili hrstkou šperků a okořenili živočišnými produkty v podobě pravé kůže či nefalšované kožešiny. Tato náhlá a značná přeměna z nich rázem vykouzlila kulturní ikony. Anita se ale nezajímala jen o stylizaci kapely. Určitý vliv na členy měla i v samotné hudbě. Podílela se na nazpívání vokálů pro skladbu Sympathy for the Devil a také o ní pojednávají některé písničky, jako příklad uvedu Angie a You Got the Silver. Kromě toho se vrhne i do světa filmu a potká takové hvězdy jako Jane Fondovou či Marlona Branda. Skutečně extravagantní filmařský počin přijde na svět v roce 1970. Film Performance si dodnes drží status neobyčejného a podivuhodného čehosi, co se podobá filmu. Psychedelický snímek plný drog, explicitního sexu a násilí diváci buď nenávidí, nebo milují.
A právě v té době se Anita pouští do ruské rulety, která se podaří vyhrát jen málokomu. Začíná s heroinem. Bere ho převážně s Marianne - přítelkyní Micka. Přítelkyně velkých hudebníků, které nemají co na práci, ale mají spoustu peněz, nedělaly celé dny nic jiného, jen chodily po městě a braly drogy. A návykových látek stále přibývalo. Od braní drog ji neodradilo ani těhotenství či následná výchova dětí. Měsíce před narozením syna Marlona se dennodenně oddávala účinkům heroinu a kokainu. V 70. letech se na chvíli ocitla i v jamajském vězení, paradoxně za držení marihuany. V roce 1977 na sebe zase zbytečně upoutala pozornost na letišti v Torontu, když s sebou brala téměř 30 kufrů. Byl to jen kousek od dalšího pobytu ve vězení. V několika z nich se totiž nacházely drogy. Keith Richards už měl podobného života plné zuby. Od heroinu se chtěl odpoutat, ale Anita stejný postoj nesdílela. Byla tedy jediná možnost. V roce 1979 se nakonec dvojice rozešla. Zatímco se Keith z ne zrovna ukázkové životosprávy stavěl opět na nohy, Anita v šílené cestě pokračovala i nadále. Nakonec však i ona udělala rázné rozhodnutí a roku 1987 s alkoholem a jinými drogami skončila. O sedm let později se jí podařilo dokončit studium návrhářské a oděvní školy, ale živit se v módním průmyslu nechystala. Se životem i se smrtí byla smířená, vždyť si ani sama nemyslela, že by se mohla dožít tak vysokého věku. Zemřela 13. června 2017 ve věku 75 let.