Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej předplatné Refresher+ již od 25 Kč 🤩
13. srpna 2017 v 0:31
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Dvorní úpravce Audi přináší první tuning špičkového modelu RS5, čehož výsledkem je 510koňové kupéčko

TECH
Uložit Uložené

ABT si vzalo do parády ostrý model.

Pokud jde o Audi, je jasné, že největším želízkem v ohni je zcela nová vlajková loď, tedy luxusní A8, mezi nejnovější a nejzajímavější přírůstky do portfolia však jednoznačně patří RS5 Coupé. Ve zkratce, výrazný design s ostrými hranami, Matrix-LED světlomety s černým podkladem, množství karbonu či dvojice oválných výfuků vzadu. Podstatou novinky je však samotné srdce – 450koňovou V8 nahradil agregát 2.9 TFSI biturbo se stejným výkonem. Ano, je to sice na poměry dnešní doby paradox, ale mezigeneračně si RS5 výkonnostně nepřilepšila a zdaleka tak ze siláckého trůnu nesesadila 510koňové C 63 S. Jenže na scénu přichází „dvorní“ úpravce – ABT.
 
Aftermarketová společnost si již nedávno pohrála se slabší S5, čehož výsledkem je 425koňový počin, nově si však úpravci posvítili na vrcholnou variantu. Důkazem toho je RS5 vyladěná na úroveň 510 koní a 600 N.m, což je už trošku o něčem jiném, rychlostní parametry zatím ale bohužel neznáme. Přítomnost pohonu všech čtyř kol quattro ale dává najevo, že C 63 se zadním pohonem při sprintu z 0 na 100 km/h určitě nepustí ke slovu. Za úpravami stojí modul ABT Engine Control, který si pohrál s řídící jednotkou, beze změn se ale neobešel ani bodykit. Nové jsou 20" disky, i když svým designem velmi neoslní, špičkové kupéčko si však můžete nakonfigurovat skutečně v široké paletě individualizaci.

Domů
Sdílet
Diskuse