Skvělá práce, Elone.
Elektromobil finského taxikáře čeká zanedlouho celkem slušný milník – půl milionu kilometrů, ale i tak nebude muset několik stovek tisíců kilometrů vyměnit opotřebovaný akumulátor za nový. Po navštívení servisu totiž zjistil, že mu z původní kapacity zůstává rovných 93 procent.
Ano, po ujetí tak obrovské vzdálenosti ubylo pouze 7 procent. S příběhem vyrukoval web Teslarati.
Finnish Tesla Model S taxi driver crosses 400,000 km, 93% of battery life remains https://t.co/POR2bDbrXo pic.twitter.com/gd5VgkulOq
— TESLARATI (@Teslarati) August 29, 2017
Model S vybaven 85kWh baterií si opatřil ještě v roce 2014, a když měl na displeji 400 tisíc kilometrů, tak v rámci záruky dostal nový elektromotor, aby měl vše opět tip-top a mohl brázdit cesty bez komplikací. A protože tentokrát za nic neplatil, od koupě vrazil do luxusního hi-tech sedanu pouze zlomek z nákladů, jaké mají majitelé tradičních aut se spalovacími motory.
Jednoduchost elektrického systému a přítomnost pokročilého softwaru, kterým umí americká automobilka Tesla vyřešit množství problémů bez návštěvy servisního střediska, patří mezi hlavní výhody elektromobilů z jejího zatím skromného portfolia. Nedávná studie navíc díky datům od 900 uživatelů z celého světa tvrdí, že kapacita akumulátoru klesne na 80 procent až po ujetí více než 800 tisíc kilometrů, takže i zde je rozhodně co chválit.
Updated Tesla battery survey data suggests Model S, X will still have 80% capacity after 840,00 km (521,000 mi) https://t.co/W40Nfs9g1d pic.twitter.com/X1yl4PWnaw
— TESLARATI (@Teslarati) September 4, 2017