Úterý 16. 10. 2018 svátek má Havel, Galina

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
zdroj: pexels.com

Zaměstnanci vývojářských gigantů, jako je Facebook nebo Twitter, se vyhýbají světu sociálních sítí. Nechtějí na nich být závislí

„Never get high on your own supply.“

16. říjen 2017, 12:08

„Never get high on your own supply.“

Denně klikáme, scrollujeme, postujeme nebo třeba streamujeme i několik hodin denně. Kvůli svým malým chytrým  drahým zařízením se utápíme v nekonečnu nicneříkajících příspěvků a komentářů, které nás častěji spíše rozzlobí, než potěší. S každým dalším zveřejněným selfiečkem očekáváme doslova přílivy zvednutých palců a srdíček. O to více pak upadáme do depresí, pokud se tam tyto kouzelné palce a srdíčka u obrázku neobjeví.

 

Současná situace v říši sociální médiích a online světa zdá se být naprosto nezpomalitelná. Smartphony už dnes postupně přirůstají k ruce i dětem předškolního věku a my se tak pomalu, ale jistě stáváme prvními předchůdci kyborgů. Na jednu stranu hromadné zjednodušení práce, na straně druhé nebezpečí v podobě odcizení a digitální demence. Lidstvo moderních kultur dospělo ke kolektivní závislosti, která nám stejně jako ty nejtvrdší drogy bude ničit životy.

 

Alespoň tímto způsobem bychom měli uvažovat, pokud snad máme ještě šanci to nějak změnit. Ironií osudu tak možná zůstává fakt, že vážnost situace nyní pochopili také samotní vývojáři takových online gigantů, jako je Twitter, Google i Facebook. Tedy lidé, kteří za vznikem a atraktivitou lajků, srdíček, selfieček a potřebou neustálé kontroly sociálních sítí stojí.

 

Zaměstnanci vývojářských gigantů, jako je Facebook nebo Twitter, se vyhýbají světu sociálních sítí. Nechtějí na nich být závislí

 

Nový trend mezi těmito zaměstnanci, který se vyznačuje postupným mizením z „onlajnu“ popisuje v zajímavém článku "Our minds can be hijacked': the tech insiders who fear a smartphone dystopia" v deníku The Guardian Paul Lewis. Čas, který trávíme kontaktem s naším smartphonem, je vážně alarmující. Dle nedávné studie jsme s ním v interakci průměrně 2 600x denně! Ačkoliv se už toto číslo zdá být neuvěřitelné, ti největší social media nadšenci dokáží tuto sumu ještě hravě zdvojnásobit.

 

Závislost, kterou trpí značná většina společnosti, bývá v této souvislosti opravdu často přirovnávána k závislosti na heroinu. Vývojáři z výše uvedených společností se tak pravděpodobně řídí známým heslem rapera Notorious B.I.G. Never get high on your own supply, tedy nikdy se nesjížděj vlastním zbožím. 

 

Sami se tak postupně odpojují od aplikací jako Snapchat, Instagram, Twitter, své děti posílají do elitních škol, kde jsou iPhony, iPady, a dokonce i laptopy zakázané a chytré telefony uzamykají sami před sebou. Je tedy fascinující, že ti, kteří mají současný stav společnosti prakticky na svědomí, se snaží uniknout před vlastní „rukou zkázy“.

 

Zaměstnanci vývojářských gigantů, jako je Facebook nebo Twitter, se vyhýbají světu sociálních sítí. Nechtějí na nich být závislí

 

Konkrétním příkladem může být případ 44letého Justina Rosensteina. Ano, je to přesně ten muž, který stojí za vymyšlením snad té nejznámější a dnes už také nejmocnější ikonky na Facebooku – palce nahoru, neboli lajku. Proč nejmocnější asi není třeba vysvětlovat. Smutným faktem zůstává, že hodnota zdvižených palců dnes doslova drtí hodnotu mezilidského kontaktu. Ostatně sám Rosensteine trefně popisuje fenomén lajků jako „světlé ozvěny pseudo potěšení“. 

 

Justinův laptop nyní funguje s blokací na takové stránky a aplikace jako Reddit nebo Snapchat. Svůj telefon si nechal dokonce zajistit tzv. rodičovskou ochranou, takže si nemůže stahovat žádné aplikace. Život se tedy snaží oprostit od sice lákavého, ale pouze vyumělkovaného pseudo světa a podotýká, že je nesmírně důležité, aby si to uvědomovali i druzí: „Jedním z důvodů, proč si myslím, abychom o tomto společně mluvili, je fakt, že jsme dost možná poslední generací, která si ještě pamatuje život předtím.“

 

Zaměstnanci vývojářských gigantů, jako je Facebook nebo Twitter, se vyhýbají světu sociálních sítí. Nechtějí na nich být závislí

 

A co vy? Berete svůj telefon do ruky jen v těch nejnutnějších případech, nebo nedáte na své sociální sítě dopustit?

Zdroj: theguardian.comFoto: pexels.com Tagy: facebook, google, social media, silicon valley
Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho přátelům
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.