Reklama je tak dobrá, že už míří i do New Yorku.
Už mnoho kuřáků se pokoušelo skoncovat se svým zlozvykem, ne vždy to však dopadne úspěšně. Nepomáhají ani nepříjemné obrázky na krabičkách či přibývání nekuřáckých prostorů. Možná by je „nakopla“ ta správná reklama, ale řekněme si to narovinu, v našich končinách se asi o opravdu vlivné kampani mluvit nedá. Zato Irům se podařilo natočit opravdu chytlavou a kreativní reklamu. Je tak dobrá, že míří i do New Yorku.
V reklamním spotu, který je mimochodem součástí státní kampaně HSE, tedy Úřadu pro zdravotní péči, vystupuje několik lidí. Spojuje je jedna věc – rozhodli se seknout s kouřením. A jelikož tím něco udělali pro své zdraví, zpívají si slavnou píseň od Glorie Gaynor I Will Survive, tedy Přežiju. Někteří přestali kouřit v daném okamžiku, jiní už dříve, ale všichni jsou rádi, že se hloupého zlozvyku vzdali.
Kreativní kampaň zaujala i Američany, reklamu by proto chtěli použít i v New Yorku. „Jsme nadšení a neuvěřitelně hrdí na to, že kampaň takto cestuje. Doufáme, že pomůže udělat něco dobrého,“ prohlásila vedoucí kampaní a programů HSE Fidelma Browne.
Zajímavostí je, že Irům se opravdu podařilo snížit procento kuřáků, od roku 2007 z 29 na 22 procent. V zemi navíc převažuje počet těch, kteří přestali kouřit, ve srovnání s kuřáky.