Největší senzaci stánku BMW v Ženevě zastupuje atraktivní studie.
My už víme, že BMW dlouhodobě odmítá příchod modelu M7. Na autosalonu v Ženevě ale mnichovská automobilka naznačuje, že s vrcholným M modelem počítá. Zastupovat ho však má znovuzrozená řada 8, která se dočká sériového provedení již brzy. Bohužel ani ve velkolepém Palexpu se tak opět nestalo, jako náplast na dlouhé čekání poslouží další karosářská varianta.
Pod žárem reflektorů totiž BMW neukázalo světu jen 2. generaci modelu X4, ale i koncept M8 Gran Coupé. Ten má údajně do velké míry reflektovat produkční model, zatím se však díváme jen na studii. Během prezentace zaznělo, že za písmenem „M“ se má skrývat „maximum“ všeho. Očekávaný model se tak má stát novou vlajkovou lodí značky, a to jako bezkonkurenční směs sportovnosti a elegance. Ba co víc, jeho tvůrci opěvují samotné tvary v takovém smyslu, že M8 Gran Coupé má vystoupit z řady fádnosti a ukázat světu, jak se dělá zajímavý a netradiční design.
V tomto okamžiku neznáme prakticky žádné zákulisní informace a parametry, podstatou studie je jen navnadit fanoušky značky na budoucnost. Ta by měla protnout rovinu reality v roce 2019, kdy v průběhu roku uvidíme řadu 8 v provedení Coupé i Gran Coupé a krátce na to i sportovní derivát M8 Gran Coupé ve finálním hávu. Ten si zachová dynamický postoj kombinující půvabné linie, jinými slovy, základny proporce zdědí sériovka od konceptu.
Těšit se tak můžeme na dlouhý rozvor, vystupující blatníky, masivní masku a pomalu klesající střechu. Ta bude v případě vrcholné verze karbonová, uhlíková vlákna se ale určitě nastěhují i jinam. Tvar úzkých světlometů je stejně do značné míry už asi finální. Samozřejmě, grafika bude o něco umírněnější. I přes ztrátu některých koncepčních řešení však chystaná pýcha BMW jistě zaujme dynamikou, ostatně o tom tato značka vždy byla. Nechme se však překvapit, jak moc dokáže vyrazit dech.