Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
15. února 2018 13:44
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Čím dál populárnější model X4 se dočkal nové generace. Kromě atraktivnějších křivek dostal vůz až dvě sportovní verze

TECH
Uložit Uložené

BMW X3 přichází v atraktivnějším balení.

I přesto, že BMW svůj první model X4 představilo teprve v roce 2014, pro modelový rok 2018 poznáváme už v pořadí druhou generaci sportovně střiženého SUV. V Mnichově tak vynechali facelift a tradiční mezigenerační cyklus výrazně zkrátili, za což může zejména příchod citelně novější a lepší techniky. Za ní pochopitelně stojí nová X3, která se jen před několika měsíci dostala i na náš trh. Nová generace menšího zástupce z kategorie SAV (Sport Activity Vehicle) již tradičně zastupuje dynamičtěji a sportovněji orientované SUV.

Podstatou X4 je tedy opět zkosená silueta střechy, tentokrát jsme ale svědky o něco přísnějších, atraktivnějších a pravděpodobně i zajímavějších tvarů. Zepředu se novinka od vycházejícího modelu X3 v zásadě neliší, zadní část je však úplně jiná – BMW představuje podstatně užší světla se značně sportovnějším temperamentem. V nabídce budou tři designová provedení – XLINE, M Sport a M Sport X, v každém případě přitom platí, že novinka je citelně větší než předchůdce. Nová X4 je totiž o 81 milimetrů delší o 37 mm širší a zároveň i rozvor náprav se natáhl o 54 milimetrů. Naopak výška klesla o 3 mm a zároveň světlá výška nabízí slušných 204 milimetrů.

Čím dál populárnější model X4 se dočkal nové generace. Kromě atraktivnějších křivek dostal vůz až dvě sportovní verze
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Základní stavební kámen interiéru zůstává zachován, není ale divu, že v případě X4 přibylo více sportovně laděných detailů a dekorů. I nejnovější generace iks-čtyřky tak sdílí prakticky úplně všechno s X3. Samozřejmě, zavazadlový prostor je menší, ale i tak nabízí slušných 525 litrů. V úvodu prodeje bude novinka k dispozici s dvojicí výkonnostních vyhotovení benzínového 2litru – xDrive20i (135 kW / 184 k) a xDrive30i (185 kW / 252 k) a naftového čtyřválce – xDrive20d (140 kW / 190 k) a xDrive25d (170 kW / 231 koní). Standardně všechny verze dostanou pohon všech kol xDrive a 8stupňový automat.

Úplnou novinkou je vrcholná naftová varianta M40d, tedy silný dieselový šestiválec o objemu 3 litry, s výkonem až 240 kW / 326 koní, 680 N.m a akcelerací na stovku za 4,9 sekundy. Klasický naftový šestiválec zatím v nabídce není, jelikož osvědčená varianta xDrive30d přijde později, stejně tak i benzínové provedení M40i s výkonem až 265 kW / 340 koní a 500 N.m. V závěru dodejme, že 2. generace X4 je o přibližně 50 kilogramů lehčí a její autosalónová premiéra se odehraje již brzy v Ženevě.

Domů
Sdílet
Diskuse