Středa 14. 11. 2018 svátek má Sáva

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
zdroj: Slaven Vlasic / Getty Images

Nejvlivnější návrháři, kteří aktuálně hýbou světovou módou a určují její směr

Virgil Abloh, Kanye West nebo Raf Simons patří mezi nejvýznamnější módní návrháře současnosti.

5. listopad 2018, 10:04
5. listopad 2018, 10:04

Virgil Abloh, Kanye West nebo Raf Simons patří mezi nejvýznamnější módní návrháře současnosti.

Móda je záležitostí, která v dnešní době do značné míry i díky sociálním sítím hýbe světem více, než jsi ochoten si připustit. Zatímco pro některé znamená oblékání pouze možnost zahalování se, pro jiné je vášní a největším hobby.

 

Trendy se mění a vyvíjejí závratnou rychlostí a světoví návrháři nemají problém je obměňovat hned několikrát během jediné sezóny.

V minulosti vzniklo množství designérských značek definujících módu dané doby, což se v podstatě od současnosti příliš neliší. Lidé jako Thomas Burberry, Louis Vuitton, Cristóbal Balenciaga, Christian Dior, Mario Prada, Jean Paul Gaultier, Gianni Versace nebo Calvin Klein pozměnili její tvar nezapomenutelným způsobem, vytvořili kulty přetrvávající dodnes.

 

Dnešní módní návrháři ve své práci častokrát vycházejí z jejich dědictví, neboť ti nejvyhlášenější dokonce přebrali jejich pozici a zasedli na posty kreativních ředitelů nejrenomovanějších značek současnosti.

 

Kteří z nich však mají ve světě módy největší slovo a určují tím pádem její směr?

Virgil Abloh

Kontroverzní postavička, o které slyšel snad už i Franta z Horní Dolní, patří mezi nejvlivnější osobnosti ve světové módě. O Virgilově cestě na vrchol sis u nás mohl přečíst v rozsáhlém článku poskytujícím průřez jeho kariérou, takže se zaměříme výhradně na současnost.

 

Nejvlivnější návrháři, kteří aktuálně hýbou světovou módou a určují její směr

 

Virgil Abloh je zakladatelem jedné z nejoblíbenějších značek současnosti, Off-White. Ta velmi efektně propojuje dva odlišné světy pouliční a vysoké módy. Brand v podstatě předpověděl to, o co se snaží luxusní designérské značky dnes.

 

Skvělým příkladem je velkolepá spolupráce s Nike, která v podstatě převzala hru a představuje nejvíce vyhajpovanou obuv současnosti. Prezentuje se dokonce na přehlídkových molech, nosí ji většina celebrit a v neposlední řadě slouží jako prostředek k jednoduchému výdělku mnoha resellerů.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Wethenew (@wethenewco) on

 

Svůj zatím největší kariérní úspěch však zaznamenal v tomto roce, kdy usedl na post kreativního ředitele pánské konfekce pro Louis Vuitton.

 

První Afroameričan na podobné pozici zcela určitě posune historickou značku, která si u mladých lidí šplhla loňskou kolekcí se Supreme. Jeho konexe a nenapodobitelný vkus jsou předpokladem pro opětovné zasazení Louis Vuitton na pomyslný vrchol světové módy.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Louis Vuitton Official (@louisvuitton) on

Kim Jones

Kim Jones je právě tím člověkem, který přenechal výše jmenovanému pánovi své někdejší místečko, aby mohl usednout na post kreativního ředitele legendární značky Dior.

 

Kim Jones a David Beckham, pro kterého navrhoval hned několik outfitů

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by HYPEBEAST Sports (@hypebeastsports) on

 

Byl jedním z prvních návrhářů aktivně se podílejících na propojení pouliční kultury s vysokou módou, je fanouškům hiphopové hudby, moderního popového umění a zarytý sneakerhead.

 

Stál za loňským šílenstvím způsobeným spoluprací Louis Vuitton se Supreme.

 

Zmíněná kolekce do určité míry způsobila pochybnosti ohledně relevantnosti oblíbeného termínu streetwear. Podle něj však šlo o přirozený krok, který musel dříve či později přijít. „You wear clothes in the street, so everything’s streetwear. You can wear a couture gown down the street and that turns it into streetwear.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by TXJRXKO ✪ (@tyrun_) on

 

Dior mu nabízí zcela nové možnosti, jde o krejčovský brand postrádající jakékoliv prvky pouliční módy. Mimo jiné oživil ikonické logo Christian Dior Atelier, které se v tomto roce těší nesmírné oblibě.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by mrkimjones (@mrkimjones) on

Demna Gvasalia

Gruzínský návrhář Demna Gvasalia, jehož vize však vycházejí z takzvané belgické vlny návrhářů jako Martin Margiela, Dries van Noten, Walter van Beirendonck nebo Raf Simons, se po práci pro Maison Martin Margiela a Louis Vuitton proslavil zejména vlastní značkou Vetements.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Believe in something bigger.DG (@demnagvasaliadaily) on

 

Vetements uvedl v roce 2014 a značka si okamžitě získala pozornost veřejnosti pro své netradiční designy a nepřiměřeně vysoké cenovky jednotlivých produktů. V následujících letech se kousky od Vetements staly nejžhavějším trendem.

 

Už o rok později usedl na post kreativního ředitele historického módního domu Balenciaga. Veřejnost byla zaskočená.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Balenciaga (@balenciaga) on

 

Demna se však role zhostil na výbornou. Svůj unikátní pohled na estetiku, na kterém postavil svou vlastní značku, zpracoval i v kolekcích pro Balenciaga. Neforemné a nadrozměrné oblečení, podivné střihy a cenovky pohoršující širokou veřejnost vytvořily z Balenciaga nejvyhledávanější značku současnosti.

 

Vetements a Balenciaga prosperují i dnes, o čemž svědčí například nevídaný úspěch tenisek Triple S. Demna Gvasalia nepřestává chrlit nápady jako na běžícím páse a množství ostatních návrhářů se jimi častokrát pouze tiše inspiruje.

 

Košile s Marilynem Mansonem od Vetements

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by VETEMENTS (@vetements_official) on

Hedi Slimane

Hedi Slimane byl od roku 2000 kreativním ředitelem pro Dior Homme. Jeho charakteristická skinny silueta, úzké luxusní oblečení a uhlazená estetika okamžitě získala nesmírný úspěch, a stal se i díky ní prvním návrhářem pánské módy, který obdržel prestižní ocenění CFDA International Designer.

 

Nejvlivnější návrháři, kteří aktuálně hýbou světovou módou a určují její směr

 

V roce 2007 opouští Dior Homme, aby se mohl věnovat profesionálnímu fotografování, jeho druhé velké vášni. O 5 let později však opět nastoupil na post kreativního ředitele pro Yves Saint Laurent.

 

Značka mění svůj název na Saint Laurent a Hedi využívá svých kontaktů v hudebním průmyslu k její propagaci. Stává se definicí glamour punku a rock'n'rollového stylu moderní doby a jeho typická elegantní estetika s rebelské prvky zůstanou pravděpodobně kultovní už navždy. V roce 2016 značku však opět opouští.

 

Nejvlivnější návrháři, kteří aktuálně hýbou světovou módou a určují její směr

 

Po kratší odmlce se připomněl letos, kdy nastoupil na svou oblíbenou pozici pro značku Celine. S jeho příchodem se mění logo a představil také první pánskou kolekci v její více než sedmdesátileté historii.

 

Nejvlivnější návrháři, kteří aktuálně hýbou světovou módou a určují její směr

 

Do značné míry prezentuje téměř neměnný styl, což se množství kritiků nelíbí. Hedi Slimane je však zpět a připraven nasměrovat elegantní módu do kurzu.

Raf Simons

Raf Simons je také jedním ze světově nejoblíbenějších a nejznámějších žijících návrhářů. Belgičan si získal neuvěřitelné silnou fanouškovskou základnu svou vlastní značkou, jejíž archivní kousky dnes dosahují závratných hodnot a sbírají je sběratelé z celého světa.

 

Nejvlivnější návrháři, kteří aktuálně hýbou světovou módou a určují její směr

 

V roce 2005 nastoupil na post kreativního ředitele pro Jil Sander a o 7 let později na stejnou pozici pro Dior.

 

V kolekcích pro Dior do značné míry čerpá inspiraci ve svých někdejších návrzích. Jeho unikátní estetika přetavená do jednotlivých kousků zasahuje přímo až do umění.

 

Později spojil síly se značkou adidas. Spolupráce pokračuje dodnes, společné tenisky patří mezi nejoblíbenější obuv na světě již několik sezón. Mohutný model s názvem Ozweego předznamenal svého času trend chunky sneakers přetrvávající do dnešních dnů.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Le Labo Store (@lelabostore) on

 

Před dvěma lety usedl na post kreativního ředitele pro Calvin Klein. Veřejnost byla v obrovském očekávání. S představením první kolekce si Raf Simons pouze potvrdil svůj status jednoho z nejoblíbenějších a jeho návrhy si okamžitě zamilovalo množství celebrit v čele s vrcholovými hiphopovými umělci.

 

A$AP Rocky v kouscích z Rafovy kolekce pro Calvin Klein

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by @asaprockydotcom on

 

Samozřejmě, o aktuální podobu módy a stylu obecně se přičiňuje i bezpočet dalších návrhářů.

 

Kanye West založil pravděpodobně nejznámější moderní značku současnosti Yeezy. Heron Preston vede další z těch, které tvoří přesah mezi pouliční a vysokou módou. Alessandro Michele a jeho práce pro Gucci nemá v historii obdoby. Možná jedině v období Riccarda Tisciho v Givenchy.

 

Díky Miuccii Pradě je rodinné dědictví aktuálně nejsilnější, jaké kdy bylo. Errolson Hugh stojí za rozšířením směru techwear. Jun Takahashi a jeho japonští kolegové tvoří celkem odlišný proud, na který se západ ani přinejmenším nechytá.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Errolson Hugh (@erlsn.acr) on

 

Móda je stále silnější a v dohledné budoucnosti bude vycházet právě z vizí jejích představitelů v dnešní době. Sami jsme zvědaví, jakým směrem se bude vyvíjet.

Ohodnoť článek
14
Sdílej článek
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a ohodnotit článek.
Přihlásit se
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.