Sobota 15. 12. 2018 svátek má Radana, Radan

hledej na refresheru

Odteď si můžeš článek
uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Móda - Oblečení
0
Richard B.
5. únor 2018, 16:20

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

Cesta dnes již známého designera, o jehož spolupráci v současnosti usiluje snad každý, kdo chce na poli módního průmyslu zaujmout.

Richard B.
5. únor 2018, 16:20
Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike
Zdroj: Matthew Hamilton / news.nike.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Odteď si můžeš článek
uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Módní průmysl je aktuálně na vrcholu a zažívá své nejlepší období vůbec, tedy alespoň co se týče popularity a prodejů, které každým kvartálem trhají rekordy. Za daným úspěchem stojí kromě nejrozšířenějších výrobců „fast fashion“ jako je Zara nebo H&M také přední značky typu Gucci, Louis Vuitton či OFF-WHITE.

 

Právě poslední uvedený projekt, který kompletně zastřešuje bývalý dvorní poradce Kanyeho Westa, vám dnes přiblížíme, respektive cestu samotného Virgila Abloha až na vrchol. Každému je snad jasné, že uznání nepřišlo hned s prvními kousky zpod rukou 37letého rodáka z Rockfordu, spíše naopak...  

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

 

„I look at my job, or mission, or passion, as defining streetwear.“  

 

Kde vůbec začít s jeho cestou? Nebudeme rozebírat jak, kde nebo s kým trávil Virgil své dětství a dospívání, ale přesuneme se přímo k jeho kariéře. Možná to o mimořádně úspěšném tvůrci nevíte, ale původně vystudoval architekturu a vůbec nepřemýšlel nad tím, že by někdy v budoucnu mohl být módním návrhářem. Nicméně, osud tomu chtěl jinak.

 

Celé se to nastartovalo už nějakou dobu před tím, než světlo světa spatřily předváděcí kousky jeho první značky Pyrex Vision, kterou doslova změnil celý módní trh, a přitom nešlo o žádný výjimečný produkt hodný velkých peněz. Potvrzuje to také použití triček či mikin Champion a flanelových košil Ralph Lauren. Lidem stačí opravdu málo, aby dokázali utrácet částky rovnající se průměrným mzdám v Česku.

 

Každopádně, prvotní popud k vytvoření něčeho vlastního se blýskl designerovi hlavou v roce 2012 při pohledu na topy Balenciaga. Francouzský módní dům přišel na trh s kousky, které měly na sobě potisk egyptské Sfingy a nápis JOIN A WEIRD TRIP. Šlo tedy o čistě streetwearové modely oděvů s luxusním štítkem, což se Virgilovi okamžitě zalíbilo a pustil se do tvorby.

 


 

Doprovodné video ke kolekci Pyrex Vision z období jaro/léto 2013, která nesla název „Youth Always Win“ a dokonale zrcadlila celkovou podobu a směřování značky. Velká loga, snadno pojmenovatelné barvy a potisky obrazů či čísel. Jednoduchá matika za život s frajeřinou, že ano...

 

 

Zejména díky silné podpoře a zázemí, které si Virgil udělal jako kreativní ředitel studia DONDI, módní poradce Kanyeho Westa a spolumajitel prodejny RSVP v Chicagu, však značka nabrala obrovskou vlnu hypu a chtěl ji každý.

 

Počínaje A$AP Rockym přes Ritu Oru až po malé chlapce z asijských zemí. V ničem však nezaostávali ani naše dvě malé země, ale bohužel, drtivá většina mladých sáhla po fejkových kouscích z eBaye za pár stovek. A možná dobře pro ně...

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

 

„Kultovní“ kraťasy v různých barevných provedeních, které svého času chtěl snad každý hypebeast v okolí. Pokušení bylo opravdu silné, protože nejen členové A$AP Mob je nosívali téměř stále. A kdo v té době nechtěl být jako Pretty Flacko?


Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

 

Zmíněný top od značky Balenciaga, který se po obrovském úspěchu z prvotního releasu dočkal opětovného zařazení do kolekcí i v období podzim/zima 2013-2014. Kolaborace mezi Louis Vuitton a Supreme nebyla ani zdaleka prvním pokusem o propojení dvou rozdílných světů módy, respektive odlišných kultur.

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

 

Napi*u swag v plné kráse. Těší nás, že obdobné outfity si už v našich ulicích najdou místo jen málokdy.

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s NikeVirgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike


 

„Pyrex was super, like super, short-minded. You know, it was like the opposite of what all this is…“

 

Pyrex Vision bylo na vrcholu svých možností, a to značilo jediné, posun k něčemu většímu s vizí nebýt jen prvoplánově značkou. Celé to na sebe nenechalo dlouho čekat zejména díky Virgilově posedlosti prací a neustálé chuti tvořit.

 

Evoluce dospěla do značky nesoucí příznačný název OFF-WHITE, která představuje jakýsi prostor mezi vysokou a pouliční módou, tedy stejně jako uvedená barva vyplňuje škálu mezi černou a bílou. To už nezní až tak přízemně, že milí čtenáři? Prvotní kolekce však výraznému vylepšení nenasvědčovala, minimálně pánská sekce. Šlo totiž o zrecyklované nápady v podobě nadrozměrných košil (tentokrát i denimových), mikin, triček a kalhot s úplně stejným konceptem.

 

Každou další sezónou však kousky značky se sídlem v Miláně vypadají stále lépe a můžeme pozorovat markantní progres po všech stránkách, včetně kvality či návrhů. Virgil se postupně stává jednou z nejvlivnějších osob celého showbyznysu a pochvaly se na něj valí od mnoha známých kolegů.

 

Uznání, popularita a oblíbenost s sebou přináší i řadu očekávání a odpovědnosti, co dalšího, nového nebo možná převratného přinese samotný návrhář a jeho tým jako další. Nejbližší okruh lidí kolem Virgila si však tlak vůbec nepřipouští, respektive dokáže se s ním vypořádat každodenní tvrdou práci přinášející velmi sladké plody.

 


 

Vidíte posun oproti Pyrex Vision? Protože my ne a první kolekci OFF-WHITE z období jaro/léto 2014 tak můžeme klidně označit jako faux-paus. Košili na druhé koláži někde ve svém šatníku ukrýval i Pil C a oblečenou ji měl například ve videoklipu k bangeru Ja vs. Celý svet.

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

 

O dva roky později už rozdíl vidíme, a to poměrně značný, protože kolekce s názvem „Blue Collar“ se z velké části nese na vlnách elegance v tak trochu Vetements stylu. Vrchní díly s grafickými potisky střídají košile, saka či kabáty a na své si tak přijde i jiná kupní síla. Samozřejmě, v daném případě jde o přehlídkovou záležitost, ale určitě rozumíte, co jsme chtěli naznačit...

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

 

Aby se naše milované něžnější pohlaví necítilo odstrčeně, přidáváme také ukázku z dámské kolekce pro období podzim 2016, kde se poprvé objevuje i industriální opasek žluté barvy, který sklízí úspěchy i v současnosti. Celkově můžeme říci, že divize určená pro ženy je pro nás mnohem atraktivnější a lepší. Nadrozměrné bundy, kabáty, patchwork, kožené bundy či hra barev, všechny aspekty, které máme rádi a tím pádem nemáme co vytknout.

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

 

Pro představivost připojujeme i náhledy nejnovějších kousků z milánských dílen. Virgil ani u OFF-WHITE nezapomíná na své věrné fanoušky ze začátku kariéry, a tak do prodeje pouští stále i klasické mikiny, trička či košile. Chybět tak nesmí umělecká díla z rukou Leonarda da Vinciho, Caravaggia, loga, pruhy, nápisy v uvozovkách a podobné designové prvky.

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

 

Samostatnou kategorií jsou doplňky a obuv v hříšně drahých částkách, tedy stejně jako všechny ostatní produkty. Ze všech nejpopulárnější jsou již zmíněné industriální opasky v různých barvách a kabelky s odnímatelnými popruhy, jejichž správnou funkčnost vám ve videu ukáže modelka Sára Antalová.

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

 


 

„Off-White is two things. It’s the consumer product, but then it’s also a theory, it’s a modern proposition... The obligation isn’t to buy Off-White, it’s to just look at it.“

 

Těsně před koncem článku nám nedá ještě nezmínit část kolaborací, kterých je stále více a většina opravdu stojí za to. Samozřejmě, vrcholným dílem dosavadní kariéry vždy dobře naladěného designera je práce se sportovním gigantem Nike, ale pozornost si zaslouží také projekty pro výrobce luxusních zavazadel Rimowa, merch pro hudebníky jako Kid Cudi či John Mayer nebo mini kolekce pro KITH, Colette, Levi's, VLONE a Vans.

 


 

Video z průběhu vzniku „The Ten“ pro Nike, z nichž každý pár pro blízké Virgil označil fixem příznačným popisem. Danou souhru můžeme s klidem označit za jeden z klíčových momentů módního průmyslu minulého roku, přičemž pokračování bychom se měli dočkat v blízké budoucnosti, na což se nesmírně těšíme.

 

 

Hudební trička nebo merch stále patří mezi největší módní trendy a Virgilův návrh ve spojení s Cudderovým cítěním na topech značky Champion tak špatně snad ani dopadnout nemohl.

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobě Pyrex až po módní přehlídky v Paříži s OFF-WHITE a spolupráci s Nike


 

Jak jsme již naznačili, Virgil se stále do značné míry drží své rané tvorby, přičemž neustále postupuje po technické stránce a zároveň skrze přehlídková mola přináší zcela jiný pohled na módu. Ne nadarmo chtějí se značkou OFF-WHITE, respektive přímo s kreativním CEO, spolupracovat úplně všichni. Před americkým rodákem s ghanskými kořeny tak musíme složit obrovskou poklonu, protože za vskutku krátký čas dokázal vybudovat obrovský projekt, který sice nemusí být po chuti každému, ale rozhodně zaujme.

 

Na závěr nesmí chybět ani tradičních 10 záběrů z Instagramu.

 

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

V případě, že se o módní dění zajímáte trochu blíže, tak určitě nezapomeňte navštívit ani naši stránku Móda Refresher, která vám poskytne vždy jen ty nejzajímavější a nejžhavější informace z módního světa. Děkujeme za podporu a spolupráci!

Vyplnil podľa vás Virgil Abloh značkou OFF-WHITE pomyselný priestor medzi pouličnou a vysokou módou?
Áno
242 hlasů
Nie
124 hlasů
Ohodnoť článek
31
Sdílej článek
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a ohodnotit článek.
Přihlásit se
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.