Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
6. února 2019 18:51
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Jezdí částečně automatizovaně. Nový Passat po faceliftu přináší hromadu lákavých novinek

Jezdí částečně automatizovaně. Nový Passat po faceliftu přináší hromadu lákavých novinek
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.volkswagen-newsroom.com/en/the-new-passat-the-update-4626" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">volkswagen-newsroom.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Změny se zaměřily hlavně na vylepšení techniky.

Volkswagen Passat patří mezi vozy s nejdelší historií a zároveň největším úspěchem. Na jaře tohoto roku totiž automobilka překoná hranici 30 milionů vyrobených kusů, čímž se tento model stane nejúspěšnějším vozem střední třídy na světě.

Jubilejní vyrobený exemplář bude přitom již v modernizované podobě, protože několik týdnů před autosalonem v Ženevě nám Volkswagen představuje 8. generaci ve faceliftované podobě.

fsd
fsd Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

Navenek se nový Passat moc nezměnil, to je však už jakási tradice. Evidujeme tak propracovanější nárazníky, masku, boční prahy, nové disky kol či odstíny karoserie, no a v neposlední řadě novou grafiku světlometů na obou koncích. Už v základu dostal Passat LED světla, ty nejvyšší však zastupují již matrixové iQ.Light, kterými zazářil nový Touareg.

V interiéru dominuje větší středový displej, který už má 9,2"; úplnou novinkou je však samotný vnitřek, protože Volkswagen hovoří o nové generaci systému Modular Infotainment Matrix. Naopak, nezvyklé digitální budíky Digital Cockpit jsou paradoxně o něco menší – mají už jen 11,7 palce, neboť ukazatele teploty a stavu nádrže z displeje vypadly a místo si našly po jeho bocích.

V modernizovaném Passatu má premiéru systém iQ.Drive, díky čemuž dokáže jezdit částečně automatizovaně v širokém rozsahu rychlosti (od 0 do 210 km/h). Kromě toho je jako první model značky Passat vybaven i kapacitním volantem, který registruje dotyk řidiče.

fsd
fsd Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

Změny se odehrály i pod kapotou – plug-in hybridní verze GTE má díky trakční baterii se zvětšenou kapacitou z 9,9 na 13,0 kWh výrazně prodloužený elektrický dojezd. Ten je nyní na úrovni přibližně 70 kilometrů.

Novinkou v nabídce motorů je turbodiesel 2.0 TDI Evo s výkonem 110 kW/150 k, který má o 10 g/km nižší emise CO2 než stejně výkonný předchůdce. Kromě něj je k dispozici i naftový motor 1.6 TDI s výkonem 88 kW/120 k a dvě další výkonnostní verze motoru 2.0 TDI – 140 a 176 kW (190 a 240 koní).

Všechny verze novinky již splňují emisní limity normy Euro 6d-TEMP, která začne být závazná pro nové automobily od roku 2021. Na výběr jsou nadále i tři benzínové verze – 1.5 TSI se 110 kW/150 k a 2.0 TSI s výkony 140 a 200 kW (190 a 272 koní).

fsd
fsd Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

Součástí modernizované modelové řady Passat zůstává i kombi Alltrack se zvýšenou světlou výškou na úroveň 172 milimetrů. Passat Alltrack je na výběr s nejvýkonnějším benzinovým motorem 2.0 TSI nebo dvěma naftovými motory 2.0 TDI s výkonem 140 a 176 kW (190 a 240 koní). Vždy se přitom bude spoléhat na sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG a pohon všech kol 4Motion.

Domů
Sdílet
Diskuse