Elektrifikace nových automobilů od Audi je v plném proudu.
Stánek Audi se na autosalonu v Ženevě ve velkém zabývá elektrifikací, čehož důkazem je hned několik elektrických novinek. Kromě plejády hybridů či nového e-tronu ve verzi kupé se největší pozornost obrací na další zcela nový model. Tím je opět sportovně střižené SUV, které se prezentuje jako Q4 e-tron.
Stejně jako koncept Škoda Vision iV, i kompaktní SUV od Audi stojí na nové platformě MEB. Jak už tedy asi tušíš nejen podle samotného názvu, jde o čistě elektrický model. Exteriér rozhodně nezapře současné designové směřování značky, ať už jsou ve věci výrazné linie, ostré křivky, obrovská maska nebo propracované Matrix-LED světlomety.

Sebevědomí však dotváří nejen agresivní přední nárazník, ale také až 22" disky s opět velmi výrazným designem. Novinka s rozvorem náprav 2,77 metru a celkovou délkou 4,59 metru poutá pozornost i zadními partiemi, kde najdeme navzájem propracované LED světla s poutavou grafikou.
Jelikož jde o elektrický automobil, nová koncepce zajišťuje prostorný interiér. Samozřejmě, dominuje mu hned několik obrazovek, které jsou již jakousi neodmyslitelnou součástí současných modelů Audi. Dodat však musíme, že i když Audi tvrdí, že se do většinové míry seznamujeme se sériovou podobou, vystavený kousek v Palexpu označuje jako koncept. Zejména v kokpitu tak vidíme několik futuristických prvků, které se do série určitě neproderou.

Na závěr přejděme k samotnému pohonu. I v tomto případě se o pohon stará hned dvojice elektromotorů, jejich výkon však není identický. Přední kola pohání elektromotor s výkonem 75 kW/102 koní a 150 Nm, zatímco výhradně zadní nápravu pohání elektromotor o síle 150 kW/204 koní a 310 Nm. Celkový výkon soustavy je 225 kW/306 koní, což je mimochodem identický údaj, jakým disponuje zmíněný koncernový Vision iV.
Dokonce i kapacita akumulátorů, které jsou umístěny v podlaze, je téměř stejná. Zatímco koncept od Škody má baterie o kapacitě 83 kWh, zde Audi uvádí „jen“ 82 kWh. Podle metodiky WLTP má e-tronová Q4 na jedno nabití absolvovat 450 kilometrů. Zajímavostí je, že Škoda v případě studie Vision iV informuje o rovné pětistovce.

Pokud k dobíjení 510kilogramových akumulátorů použije řidič nabíjecí stanici s výkonem 125 kW, na 80 % se dokáží nabít za přibližně 30 minut. Silnou stránkou Q4 mají být zejména sportovnější vlastnosti, ať už jde o nastavení podvozku nebo chování na silnici jako takové. Hmotnost je totiž mezi nápravami rozložena v poměru 50:50. Sériové verze bychom se měli dočkat na přelomu let, otázkou však zůstává, zda se dočkáme i jiné než elektrické verze.
Několik špionážních fotek už několik týdnů zachycuje maskovaná SUV od Audi, která by přesně korespondovala s rozměry a tvary konceptu Q4 e-tron, testované exempláře však pohání konvenční motor. Ostatně, Audi už déle avizuje příchod stylovější Q3, zda tedy přijde zvlášť jako klasická Q4 a nakonec i elektrická, se dozvíme v následujících měsících. Platforma MEB by však měla být určena pouze pro čistě elektrické modely.