Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Neděle 23. 2. 2020 svátek má Svatopluk

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Tech - Auta
2
Matej Krajčovič
6. září 2019, 14:40
Čas čtení: 1:24

Muskova veľká výzva: Tesla Model S vs. Porsche Taycan na Nürburgringu

Elon na Twitteri opäť perlil. Zrejme sa chystá súboj elektromobilov v zelenom pekle.

Matej Krajčovič
6. září 2019, 14:40
Čas čtení: 1:24

Porsche tento týždeň ukázalo svoj nový elektrický tromf. Taycan má byť údajne prvé sériovo vyrábané športové auto na baterky. 

 

Štuttgartský Taycan Turbo bude disponovať výkonom 670 koní, verzia Turbo S dostane dokonca až 761 koní. Mnohí preto  novinku okamžite vyhlásili za "Tesla killer", ktorý Model S zakope do zeme jazdnými vlastnosťami, kvalitou spracovania, rýchlosťou nabíjania aj použitými technológiami. 

 

 

Odpoveď, samozrejme, na seba nenechala dlho čakať a včera prišli dva uštipačné tweety z profilu samotného Elona Muska

 

 

 

Prvý naznačuje, že Porsche, ktoré toto označenie použilo pri 911-tke už v roku 1974, vraj nevie, čo slovo "Turbo" v skutočnosti znamená. Zaujímavejšia je však výzva porovnať Taycan s Modelom S na legendárnom Nürburgringu niekedy budúci týždeň. 

 

20,8-kilometrové legendárne "Zelené peklo" v nemeckom pohorí Eifel používajú automobilky na ladenie podvozkov a preťahovanie sa o rekordný čas už dlho. Pre Muska teda tiež ide o nemalé PR. 

 

 

Porsche Taycan urobil v auguste na Nürburgringu čas 7 minút 42 sekúnd. Môže byť Tesla Model S rýchlejšia? Web TheDriven upozorňuje, že verzia Performance má 762 koní, teda prakticky rovnako ako Taycan Turbo S. Nemecký tromf však na papieri vyhráva krútiacim momentom 1 050 Nm, kým Elon Musk  by mal mať v zálohe len 931 Nm. 

 

Hmotnosť, kvality podvozka a brzdy však budú mať oveľa väčšie slovo. Automobilky na trati navyše často "podvádzajú" a preháňané modely majú od sériových niekedy trochu priďaleko. Sem-tam vyhodené zadné sedadlá, inokedy trochu viac poladený motor... Pri elektromotoroch, batériách a známom Ludicrous móde to na severnej slučke nemusí byť iné. 

 

Muskova veľká výzva: Tesla Model S vs. Porsche Taycan na Nürburgring

 

Tesla Model S aktuálne drží rekord v zrýchlení z 0 na 100 km/h. Lacnejší Model 3 už zďaleka takým športovým náradím nie je. Nedávno ho po okruhu popreháňal majster sveta F1 z roku 2016 a najnovšie YouTuber Nico Rosberg. Z akcelerácie bol nadšený, no brzdy určené skôr ako doplnok k rekuperácii a pneumatiky sa začali veľmi skoro prehrievať.

 

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: thedriven.ioNáhledový obrázek: Teslamotors.com / Porsche.com Tagy: porsche, tesla, Model s, Elon Musk, Taycan
Ohodnoť článek
0
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
News
Nejčtenější
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.