Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
23. září 2019 11:02
Čas čtení 0:00
Matej Krajčovič

Apple není technologický lídr, jen kopíruje konkurenci. I proto zůstává na vrcholu

TECH ANDROID IPHONE
Uložit Uložené

Apple nechce ohromit technickými parametry. Velmi dobře ale ví, co dělá.

Každý rok vidíme totéž. Výrobci telefonů s androidem již od jarní výstavy MWC v Barceloně ukazují špičkové smartphony, které nabízejí stále vyšší rozlišení fotoaparátů, lepší noční režimy a silnější baterie

Jejich papírové parametry lehce překonají aktuální iPhony. Apple totiž dostane možnost reagovat až na konci léta, kdy ukazuje novou generaci svých telefonů.

V tomto článku si přečteš:
  • Zda je pravda, že Apple už nepřináší žádné inovace a jen kopíruje konkurenci;
  • proč Apple neprodává to nejlepší, co dokáže vymyslet;
  • na čem všem firma Tima Cooka plánuje vydělávat;
  • co mohou Applu ostatní výrobci závidět;
  • jak bohatý je Apple.

Kritika ale obvykle neustane ani pár týdnů po posledním Keynote. Určitě jsi zaznamenal stížnosti na prakticky nezměněný základní design nejnovějšího iPhonu 11, „ošklivé“ řešení fotoaparátů v zadní části dvojice 11 Pro a 11 Pro Max, či vytoužené zavádění funkcí, které měli Huawei, Samsung či Xiaomi už dávno.

Apple nie je technologický líder, len kopíruje konkurenciu. Aj preto zostáva na vrchole
Apple nie je technologický líder, len kopíruje konkurenciu. Aj preto zostáva na vrchole Zdroj: www.apple.com
 

A samozřejmě, posledním hřebíkem je odvážná cenovka šplhající ke 30 tisícům korun. Zatímco na slušný mobil s androidem ti stačí 8 až 13 tisíc korun, na špičkovou vlajkovou loď maximálně 18 až 23 tisíc korun.

Apple většinou kopíruje. Často to však dělá lépe

Už pár měsíců jsou v kurzu velké displeje, které maximálně využívají přední stranu telefonu a minimalizují okraje kolem obrazovky. 

Androidy takto začaly zmenšovat i otvory pro přední kamery nebo snímače raději rovnou umísťují do zvláštních vysouvacích konstrukcí, z nichž selfie kamerka vyskočí až v případě potřeby.

Apple nie je technologický líder, len kopíruje konkurenciu. Aj preto zostáva na vrchole
Apple nie je technologický líder, len kopíruje konkurenciu. Aj preto zostáva na vrchole Zdroj: Samsung.com / OnePlus.com

iPhony tento trend ignorují a jejich horní výřez zůstává mohutný a široký. Jenže pak zjistíš, že applácke Face ID tam má sérii infračervených vysílačů a snímačů, díky kterým mobil odemkneš skenem tváře i v naprosté tmě. Je považováno za natolik bezpečné, že s ním ověříš platby v obchodech nebo přístup do aplikace své banky.

 

Apple nie je technologický líder, len kopíruje konkurenciu. Aj preto zostáva na vrchole
Apple nie je technologický líder, len kopíruje konkurenciu. Aj preto zostáva na vrchole Zdroj: Apple.com
 

Androidy sice odemykání tváří nabízejí také, ale zapomeň, že bude stačit pro Google Pay nebo internet banking. Jako záloha musí sloužit otisk prstu či PIN. A to ani nemluvíme o tom, že horní část obrazovky na rozdíl od iOS používají k zobrazování notifikací. Výřez na tomto místě sice plní požadavky moderních trendů, které mají všichni, nedá se ale označit jinak, než za pořádný trapas.

Podobné je to se službami. Platby přes Google Pay byly v Česku spuštěny už v v roce 2017, ale vážně, kdy začaly placení mobilem namísto přikládání karty propagovat i všechny naše banky? Teprve v únoru tohoto roku, kdy zde firma z Cupertina spustila Apple Pay

Apple využil svou sílu, nadšení věrných zákazníků a technologii NFC přítomnou ve všech iPhonech vyrobených po roce 2014, aby odpálil službu, kterou by bez něj využívalo jen malé procento geeků. Nikdo jiný by to zřejmě nedokázal.

Horší parametry iPhonů? Pravděpodobně záměr

Vyzkoušej předplatné
za 129
a čti vše bez omezení
Přidej se k předplatitelům
nebo Odemkni článek přes SMS
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 69458 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
Dočti článek do konce za SMS v hodnotě 89 Kč. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Čti články bez omezení celý měsíc – předplatné jen za 36 Kč navíc v porovnaní s jedním článkem. Jak to funguje?
POSLAT SMS
Čti bez omezení celý měsíc. Stačí poslat SMS (za 125 Kč). Jak to funguje?
POSLAT SMS

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Proč Apple může nabídnout méně než konkurence;
  • jak na tobě Apple vydělává;
  • kam směřují další kroky, aby ze zákazníků vytáhly peníze.
Domů
Sdílet
Diskuse