Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 18. 10. 2019 svátek má Lukáš

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Mobily
1
Matej Krajčovič
23. září 2019, 11:02

Apple není technologický lídr, jen kopíruje konkurenci. I proto zůstává na vrcholu

Apple nechce ohromit technickými parametry. Velmi dobře ale ví, co dělá.

Matej Krajčovič
23. září 2019, 11:02
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Každý rok vidíme totéž. Výrobci telefonů s androidem již od jarní výstavy MWC v Barceloně ukazují špičkové smartphony, které nabízejí stále vyšší rozlišení fotoaparátů, lepší noční režimy a silnější baterie

 

Jejich papírové parametry lehce překonají aktuální iPhony. Apple totiž dostane možnost reagovat až na konci léta, kdy ukazuje novou generaci svých telefonů.

 

V tomto článku si přečteš:
  • Zda je pravda, že Apple už nepřináší žádné inovace a jen kopíruje konkurenci;
  • proč Apple neprodává to nejlepší, co dokáže vymyslet;
  • na čem všem firma Tima Cooka plánuje vydělávat;
  • co mohou Applu ostatní výrobci závidět;
  • jak bohatý je Apple.

 

Kritika ale obvykle neustane ani pár týdnů po posledním Keynote. Určitě jsi zaznamenal stížnosti na prakticky nezměněný základní design nejnovějšího iPhonu 11, „ošklivé“ řešení fotoaparátů v zadní části dvojice 11 Pro a 11 Pro Max, či vytoužené zavádění funkcí, které měli Huawei, Samsung či Xiaomi už dávno.

 

Apple nie je technologický líder, len kopíruje konkurenciu. Aj preto zostáva na vrchole 

A samozřejmě, posledním hřebíkem je odvážná cenovka šplhající ke 30 tisícům korun. Zatímco na slušný mobil s androidem ti stačí 8 až 13 tisíc korun, na špičkovou vlajkovou loď maximálně 18 až 23 tisíc korun.

Apple většinou kopíruje. Často to však dělá lépe

Už pár měsíců jsou v kurzu velké displeje, které maximálně využívají přední stranu telefonu a minimalizují okraje kolem obrazovky. 

 

Androidy takto začaly zmenšovat i otvory pro přední kamery nebo snímače raději rovnou umísťují do zvláštních vysouvacích konstrukcí, z nichž selfie kamerka vyskočí až v případě potřeby.

Apple nie je technologický líder, len kopíruje konkurenciu. Aj preto zostáva na vrchole

 

iPhony tento trend ignorují a jejich horní výřez zůstává mohutný a široký. Jenže pak zjistíš, že applácke Face ID tam má sérii infračervených vysílačů a snímačů, díky kterým mobil odemkneš skenem tváře i v naprosté tmě. Je považováno za natolik bezpečné, že s ním ověříš platby v obchodech nebo přístup do aplikace své banky.

 
Apple nie je technologický líder, len kopíruje konkurenciu. Aj preto zostáva na vrchole 

Androidy sice odemykání tváří nabízejí také, ale zapomeň, že bude stačit pro Google Pay nebo internet banking. Jako záloha musí sloužit otisk prstu či PIN. A to ani nemluvíme o tom, že horní část obrazovky na rozdíl od iOS používají k zobrazování notifikací. Výřez na tomto místě sice plní požadavky moderních trendů, které mají všichni, nedá se ale označit jinak, než za pořádný trapas.

 

 

Podobné je to se službami. Platby přes Google Pay byly v Česku spuštěny už v v roce 2017, ale vážně, kdy začaly placení mobilem namísto přikládání karty propagovat i všechny naše banky? Teprve v únoru tohoto roku, kdy zde firma z Cupertina spustila Apple Pay

 

Apple využil svou sílu, nadšení věrných zákazníků a technologii NFC přítomnou ve všech iPhonech vyrobených po roce 2014, aby odpálil službu, kterou by bez něj využívalo jen malé procento geeků. Nikdo jiný by to zřejmě nedokázal.

 

Horší parametry iPhonů? Pravděpodobně záměr

Exkluzivní obsah pro předplatitele REFRESHER+
od 57,50 kč na měsíc
PŘEDPLATIT
Už máš předplatné? Přihlásit se
PROČ SI PŘEDPLATIT?

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Proč Apple může nabídnout méně než konkurence;
  • jak na tobě Apple vydělává;
  • kam směřují další kroky, aby ze zákazníků vytáhly peníze.

Ohodnoť článek
9
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.