Celou transakci musel řešit soud. Příčinou sporu byl překlep z únavy po dlouhém hraní.
Vývojářská studia už před časem přišla na to, že z takzvaných in-game transakcí mohou od hráčů snadno vytáhnout další peníze. Kromě samotné hry tedy můžeš platit ještě i za lepší zbraně, jiné postavy nebo i samotný přístup k multiplayeru.
Čínský web South China Morning Post informuje, že jeden z hráčů MMORPG hry Justice Online takto za vylepšení utratil v přepočtu šílených 32 milionů korun.
Zde ale příběh nekončí. Muž totiž takto nadupanou postavu „půjčil“ jednomu ze svých přátel. Vrácení mělo následně proběhnout přes burzu přímo v Justice Online, ale kámoš se údajně při zadávání částky v důsledku únavy po několikahodinovém hraní spletl a postavu zveřejnil jen za přibližně 13 tisíc korun.
Překlep samozřejmě využil jeden z dalších hráčů, který za nabídku okamžitě zaplatil a postava tak skončila pod jeho účtem.
Původní herní milionář však neváhal a zažaloval jak svého přítele, tak i společnost NetEase, která za hrou Justice Online stojí.
Čínský soud podle dostupných zpráv nakonec zorganizoval mediační proces, v jehož rámci se NetEase rozhodlo transakce zrušit a žalobci dokonce vyplatilo i přibližně 300 tisíc korun jako odškodné. Za zmínku stojí také to, že soud celý spor řešil on-line, prostřednictvím videokonference.
Zdá se tedy, že v Číně zdaleka nejsou hry neznámým pojmem.