Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 22. 10. 2020 svátek má Sabina

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Móda - Módní seriál
1
Peter Hlavička
21. srpen 2020, 10:33
Čas čtení: 5:23
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Co se stalo se značkami jako Kenvelo, No Fear nebo Fishbone?

Na přelomu tisíciletí pobláznily celý svět, ale dnes by po těchto značkách neštěkl ani pes.

Peter Hlavička
21. srpen 2020, 10:33
Čas čtení: 5:23
Co se stalo se značkami jako Kenvelo, No Fear nebo Fishbone?
Zdroj: okaver.sk
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

V naší sérii článků o zapomenutých módních značkách jsme se již věnovali dvěma hlavním kategoriím módy, bez kterých se kdysi neobešel šatník ani jednoho z nás. Jako první jsme si tak zavzpomínali na legendy hip hopu v čele se značkami jako Fubu, Rocawear nebo Mass DNM, které následoval výběr skate brandů typu Adio, DC nebo Osiris.

 

Pouliční móda na přelomu tisíciletí však nabízela mnohem víc než jen chleby a široké kalhoty. Několik značek, o kterých jsme snili, se tak nedají zařadit jen do jedné kategorie, ale při pohledu na jejich dobové kousky tě určitě ovládnou pocity nostalgie.

 

V tomto článku se dozvíš:
  • Co znamená název značky Kenvelo
  • Které ze zapomenutých brandů existují pod novým jménem
  • Kterou zapomenutou značku oživil před pár lety raper Skepta
  • Proč založil řetězec New Yorker právě značku Fishbone

Kenvelo – 1991

Pokud jsi už četl některý z našich článků o zapomenutých značkách, určitě víš, že jejich neúspěch měl většinou dva jednoduché důvody. Buď vyšly kolekce značky z módy, nebo jejich majitelé rozházeli všechny peníze a svůj brand rozprodali investorům, kteří ho nedokázali udržet na tehdejší úrovni.

 

Příběh Kenvelo, jedné z prvních značek vyšší střední třídy, která pomotala hlavy i tisícům Čechů, je tak čistým příkladem špatného vedení a nepodařených byznys rozhodnutí.

 

Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone?
Zdroj: Kenvelo

 

Málokdo ví, že Kenvelo je dodnes považováno za českou značku. Kolem roku 1990 ji totiž v Praze založili Izraelec Dany Himi a Michael Saul, tehdy ještě pod názvem Himi's Jeans. Himi se stal později jediným vlastníkem firmy a se svými jeansy měl v plánu zaútočit na celý svět. V roce 1996 prošla značka rebrandingem, jehož výsledkem bylo legendární Kenvelo, ale příběh tohoto názvu je stejně zajímavý jako samotný úpadek značky.

 

Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone?
Zdroj: Kenvelo
Když se na setkání manažerů firmy CTC Sportswear (pod kterou patřila značka Himi 's Jeans) rozhodovalo o novém názvu vlajkové značky jeansů, každý ze zúčastněných měl právo říct k návrhům buď ano, nebo ne. Setkání však trvalo déle, než se čekalo a po několika neúspěšných pokusech tak David Dahan (pozdější spolumajitel CTC) navrhl hebrejský výraz Ken-ve-lo (כן ולא), který znamená „ano i ne“.

 

 

Firmě CTC se zpočátku vůbec nedařilo a během prvních let existence značky Kenvelo končila v milionových ztrátách. Přelomovým se však stal rok 1999, kdy se firma CTC přejmenovala na Kenvelo CZ a slogan „Kenvelo anywhere“ ovládl celý domácí trh. Do té doby totiž značka komunikovala pouze v printových médiích s cílem přilákat zákazníky na své nízké ceny. Od doby, kdy se však v televizi kolem roku 2001 objevil první spot se zmiňovaným sloganem, Kenvelo bylo najednou považováno za trendovou značku pro mladé.

 

Období její největší slávy trvalo zhruba 5 let.

 

Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone?
Zdroj: vyskove-prace.szm.com

 

V období zavádění první televizní reklamy skončila firma s obrovským ziskem, ale v roce 2005 se opět utápěla v milionových dluzích. Jelikož původní firma byla zadlužená, odkoupila ji společnost K2. Tu přitom vlastnil samotný Dany Himi a David Dahan spolu s italským podnikatelem Piofrancescem Borghettim.

 

Podobné machinace se udály v následujících letech hned několikrát. Firmy střídaly majitele, majitelé střídaly značky a vyvrcholením byl moment, kdy Borghetti odvolal Himiho z pozice jednatele firmy a hype okolo značky Kenvelo kompletně upadl.

 

I když oficiální stránky už dávno nefungují nebo nebyly posledních 10 let upraveny, Kenvelo stále žije. Původní slogan bys však hledal marně, protože značka prošla rebrandingem a dnes tak existuje pod názvem KVL by Kenvelo. Své kolekce prodává v síti prodejen Fashion Point a dokonce funguje i na sociálních sítích. O samotných designech nebo kvalitě se však ani nevyplatí mluvit. 


Fishbone – 1992

V dnešní době je běžné, že módní značky začínají s tradiční kombinací tričko + mikina, ale před 50 lety se za vrchol tzv. streetwearu považovaly jeansy. Právě s nimi se tak rozhodli podnikat Tilmar Hansen a Michael Samson, kteří v roce 1971 otevřeli na severu Německa první obchod s názvem New Yorker.

 

Článek můžeš dočíst jen s aktivním REFRESHER+
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
První týden 0 Kč, potom 55.00 Kč měsíčně
VÍCE O PŘEDPLATNÉM

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Kde si můžeš stále koupit věci od značky Fishbone
  • Jaká parta mladíků stála za vznikem No Fear a proč začali šít
  • Co udělal jeden známý raper a jak je to proslavilo
  • Jaký obchodní řetězec prodává produkty No Fear dodnes

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
18
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.