Borat si z Kazachstánu odjakživa utahoval, ale tentokrát vzala otěže do svých rukou organizace na podporu místního turismu. Z populární fráze chce udělat oficiální motto kazašského cestovního ruchu.
Kazachstán proměňuje negativní publicitu na pozitivní kampaň. I když si z této země, odkud pochází filmový Borat, herec Sacha Baron Cohen utahoval a vykresloval ji jako zaostalou, rasistickou či antisemitskou, tamní vláda se rozhodla využít jednu z nejznámějších frází filmového reportéra, informuje The Guardian.
Borat Sagdijev propůjčil svou frázi „Very nice!“ nové kampani na podporu cestovního ruchu. Kazachstán si zřejmě většina lidí zejména ve Spojených státech amerických spojuje výlučně se záběry, které viděli ve filmu, ale vláda chce upozornit, že Kazachstán je moderní, pohostinný a nabízí krásnou přírodu.
Zástupce organizace Kazakh Tourism Kairat Sadvakassov vysvětlil, že Boratova fráze „Very nice!“ ve skutečnosti výborně vystihuje obrovský kazašský turistický potenciál krátkým a zapamatovatelným způsobem. „Kazašská příroda je velmi pěkná, jídlo je velmi dobré a tamní lidé, navzdory Boratovým vtipům naznačujícím opak, jsou mezi nejmilejšími na světě,“ konstatoval.
Všechny chce prostřednictvím nové kampaně pozvat vyzkoušet si Kazachstán na vlastní kůži už příští rok, kdy bude pandemie koronaviru více či méně zažehnána. „Aby mohli vidět, že Boratova domovina je krásnější, než mohli slyšet,“ dodal Sadvakassov. Venkovské scény z filmu Borat byly přitom od začátku natáčeny v Rumunsku, a ne v Kazachstánu.
Ve videu ke kampani se turisté procházejí po kazašských horách, popíjejí fermentované koňské mléko, oceňují místní architekturu nebo se fotí s místními obyvateli v tradičních krojích, od kterých rovnou dostali pozvání na svatbu.
Kampaň přitom vymyslel Američan Dennis Keen, který momentálně žije ve městě Almaty, a nápad s kamarády poslali turistické organizaci, od níž hned dostali zelenou.