Někdejší Chevrolet Niva prošel rozsáhlou modernizací.
Lada Niva. Auto, které si nemusíme absolutně představovat, protože ho všichni dobře známe. S příchodem právě odhalené modernizace si však samotná automobilka udělala v portfoliu tak trochu nepořádek. Abys tedy pochopil, o čem je vlastně nová Niva, udělejme si menší rekapitulaci.
Pokud se bavíme o ikonickém ruském off-roadu, ten již od roku 2006 nenese oficiálně název Niva, ale prostě 4x4. Je tomu tak kvůli značce Chevrolet, která po snaze vyvinout spolu s automobilkou AvtoVAZ (Lada) 2. generaci legendárního terénního vozidla, získala práva na toto jméno. Stalo se tak poté, co ruská strana kvůli chybějícím financím prodala projekt americké straně.
Chevrolet tak „novodobou“ Nivu začal produkovat pod svými křídly, zatímco Rusové starý známý off-road vyrábějí jako model 4x4. Jak ale jistě víš, značka Chevrolet za uplynulé roky ukončila působení v Evropě a tím pádem se „novodobá“ generace dostala do rukou společnosti AvtoVAZ. Už nějaký ten měsíc proto z ruských linek nevychází Chevrolet Niva, ale Lada Niva. No a právě tento počin dostal rozsáhlý facelift.
Ten přichází s dodatkem Travel, kterým Lada zároveň chce odlišit novou generaci Nivy od té původní, tedy od modelu 4x4 (VAZ 2121). Základní silueta střechy a boční tvar karosérie sice zůstává identický, oba konce jsou však značně modernizovány.
Zatímco ten zadní dostal nová, modernější světla a nárazník, přední partie prošly zásadními změnami. Jejich výsledkem jsou výše umístěná užší světla, nová kapota a masivní nárazník, čímž se novinka tak trochu podobá nové Toyotě RAV4.
Na bocích karoserie přibyly vystupující blatníky, přičemž ve verzi Offroad je exteriér doplněn o další ochranné oplastování. Na přání je možné Nivu osadit přímo z výroby terénními pneumatikami. V interiéru jsou změny jen v detailech – kokpit z 90. let obdržel větší displej infotainmentu, který má slibovat lepší konektivitu.
Přesné technické parametry zatím neznáme, pod kapotou má být ale nadále atmosférická benzínová 1,7 s výkonem necelých 59 kW / 80 koní a točivým momentem 127 Nm. Samozřejmě nechybí pohon všech čtyř kol, mechanické uzávěrky diferenciálu, no a o zpřevodování se nadále postará pětistupňový manuál.
Nadále platil, že ani Niva Travel se oficiálně na náš trh nedostane, i když s cenovkou hravě pod 270 tisíc korun by si u nás určitě uplatnění našla. Pro úplnost, Lada bude novou Nivu Travel vyrábět zároveň s modelem 4x4 (původní Nivou), takže se de facto nic nemění – legenda z roku 1977 bez velkých změn žije nadále, akorát její „novodobá“ generace je nově trochu modernější. Ale opravdu jen trochu.