Nesmrtelný počin z Ruska prošel modernizací v rámci přísnějších norem.
Lada Niva (respektive v posledních letech oficiálně označovaný model Lada 4x4) je ruský legendární off-road, který je ve své současné podobě na trhu dlouhé desítky let bez mezigenerační výměny. Nesmrtelný teréňák s jednoduchou koncepcí a minimem elektroniky se totiž vyrábí již od roku 1977 a očividně se nadále nechystá do důchodu.
Lada si proto připravila další modernizaci, která ve smyslu tradic opět vylepšuje jen detaily i přesto, že model 4x4 vypadá stále tak, jako když byl představen v minulém tisíciletí. Po posledním rozsáhlém faceliftu v roce 2016 se exteriér mění jen nepatrně, nadále si tedy zachovává své jednoduché a hranaté kontury a výhradně halogenová světla na obou koncích (varianta Urban má nové mlhovky v nárazníku).
Nejnovější modernizace se zaměřila na interiér, který má nabízet citelně větší komfort a pohodlí. Na první pohled se to nemusí vůbec tak jevit, zejména v souvislosti s jinými současnými vozidly, pravdou ale je, že ruští technici „novou Nivu“ v kokpitu opravdu vylepšili. Obstarožní ruský off-road dostal novou palubní desku, kde si můžeme všimnout zejména nového přístrojového štítu s čistým bílým podsvícením.
Změnami prošel i středový panel, kde jsou nové tři otočné ovladače pro nastavování klimatizace (ano, i ta je součástí výbavy) či upravené výdechy ventilace. Upravená a zvětšená byla i skříňka před spolujezdcem, kde je nyní podstatně více místa. Středový tunel dokonce vyfasoval už i dva držáky na nápoje.
Tisková zpráva dále vyzdvihuje nový, kvalitnější čalouněný strop, především ale upozorňuje na nová sedadla – již v základu nabízejí lepší boční vedení, jsou prý citelně pohodlnější a zlepšují komfort při nastupování dozadu, protože celý mechanismus sklápění byl přepracován. I když to tak nevypadá, zlepšená byla i bezpečnost kabiny – přibyly výztuhy ve dveřích, zatímco zadní „sedadla“ dostala hlavové opěrky.
Lada 4x4 má zároveň nabízet lepší odhlučnění kabiny, pohonné jednotky mají být méně hlučné a kromě toho mělo dojít i ke snížení vibrací. Bližší informace o obnovené technice nemáme, příchod faceliftu ale jasně potvrzuje nedávné zprávy o tom, že Lada se topí v problémech skrz homologaci na některých trzích, problémech s emisemi i s kvalitou výroby.
Popravdě řečeno, nedá se tomu ani moc divit, právě naopak, je stále poměrně překvapivé, že se této ruské automobilce stále jakž takž daří nabízet tento model i na většině evropských trzích, kde jsou jednotlivé schvalovací a bezpečnostní normy v posledních letech mimořádně přísné.
Cenové relace zveřejněny také nebyly, už teď ale víme, že dozajista se vylepšení na cenách velmi negativně neodrazila a nadále půjde o jeden z nejdostupnějších automobilů nejen na našem trhu.